כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

פירצה: בג"צ מכיר בגיור פרטי בארץ

פסק חמור ותקדימי: גיורים שלא נערכו בבי"ד מוכר על ידי הרבנות - יוכרו בישראל • הראש"ל מפרסם גינוי חריף

בית המשפט העליון, פלאש90
בית המשפט העליון, פלאש90

פרצה קוראת לגנב - הרכב בית המשפט העליון בראשות הנשיאה השופטת מרים נאור, החליט היום (ה') כי גיורים פרטיים יוכרו לצרכי חוק השבות.

על פי פסק בג"צ, המתגיירים בגיורים פרטיים אורתודוכסיים בארץ, יהיו זכאים לעלייה ולקבלת אזרחות. העתירה הורגשה על ידי שורה של עורכי דין וארגון 'עתים' היה ממוביליה. מדובר בפרצה חמורה העלולה להביא בעתיד אף להכרה בגיורים רפורמיים שנערכים בארץ, על ידי מדינת ישראל.

בהחלטתם כותבים השופטים כי - "הוחלט ברוב דעות (...) כי העותרים הם יהודים לעניין חוק השבות, כנגד דעתו החולקת של המשנה לנשיא א' רובינשטיין, שסבר כי יש להשהות (...) כדי לאפשר אסדרה חקיקתית (...)".

הראש״ל, הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, הגיב לפסיקה ואמר - "החלטת בית המשפט העליון מהיום להכיר בגיורים פרטיים במדינת ישראל היא שערורייה, לא יעלה על הדעת שתעשיית הגיורים הפיראטיים שלא מפוקחים על ידי אף גורם ממשלתי יוכרו כרשמיים.

"מדינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי שפועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל, הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה".

תגובת הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו - "בית המשפט העליון ושופטיו לא יקבעו מיהו יהודי אלא תורת ישראל, כך היה תמיד ונדאג בעז"ה שכך יהיה גם הלאה".

ראשי 'יהדות התורה' שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יצאו בהודעה משותפת בעקבות פסיקת בג"צ: "בית המשפט העליון רושם על שמו בטאבו את הרס היהדות במדינה. הציבור בישראל מכל האוכלוסיות והמגזרים רואה במעלליהם הערמומיים של שופטי בית המשפט העליון חלק ממגמה הרסנית של חורבן הדת בישראל. אנו נדרוש תיקון הנושא בחקיקה כדי לשמר את העם היהודי לדורותיו ואת הסטטוס קוו הנהוג במשך כל השנים בתחום הרגיש כל כך של הגיורים".

ליצמן וגפני הוסיפו ואמרו כי - "שתלטנות בית המשפט העליון בכל נושא שאיננו מעניינם, מוכיחה חוסר מידתיות וחריגה מכל סמכות הגיונית. לא נאפשר ששופטי בגץ הם אלו שיקבעו מי יהיה יהודי במדינת ישראל, נגד מסורת ישראל ומורשת הדת היהודית לאורך כל הדורות".

סגן השר פרוש הגיב - "החלטה המפלגת והמפוקפקת מהיום מותאמת לתפיסת בג"צ, שהצטיינה השבוע ביצירת מתחים וסכסוכים בקרב חלקים בעם. הפסיקה של היום תגרור רישום עצמאי של ספרי יוחסין, והשנאה בין אחים והפילוג בקרב קהילות בישראל - יהיו רשומים על שם בג"ץ".

ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים' שעומד בין השאר מאחורי העתירה, אומר בתגובה כי "זהו יום בשורה למאות מתגיירים שעברו גיור אורתודוקסי וגיורם לא הוכר עד עתה. מאבק נוסף של שלוש שנים מגיע לסיומו המוצלח. מאבק זה מצטרף לשורה של מאבקים מוצלחים נוספים, כמו כניסתו של חוק פתיחת איזורי הרישום בנישואין לתוקף השבוע".
בית המשפט העליון מרים נאור גיור רפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד