ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

קרית יואל: שריפה כילתה את בתי המדרש

שני בתי מדרש השוכנים במבנה אחד עם ישיבה בקרית יואל עלו בלהבות, ובאחד מהם נשרפו גם ספרי התורה

קרית יואל: שריפה כילתה את בתי המדרש
אתר מצב

בית המדרש של ספינקא ברחוב ליז'ענסק בקרית יואל מונרו בניו יורק נשרף כליל מדליקה שפרצה היום (ה) בצהריים בבנין מגורים בו שוכן בית המדרש, ובו נמצאת גם ישיבה ובית מדרש של ברסלב שנמצא בקומה הראשונה.

מכבי אש שהגיעו מיד למקום החלו בכיבוי הדליקה - אך עד מהרה התפשטה האש לעבר הדירות האחרות ולהבות אש פרצו מגג הבנין. בעקבות כך הוזעקו 12 כבאיות מערים הקרובות, שהצליחו להוציא מבית המדרש של ספינקא את ספרי התורה, אבל זוגות תפילין וספרי קודש עלו באש, כמו גם ספרי תורה שהיו בבית המדרש השני.

המשטרה חוקרת את נסיבות הדליקה.



תושב המקום ר' יענקל פקטא מספר ל'בחדרי חרדים': "בבנין שעלה באש שוכנת ישיבה ושני בתי מדרש וגם שלוש דירות בהן מתגוררות משפחות, האש התלקחה תוך דקות ופשטה בכל הבנין, מכבי אש ניסו להציל גם את ספרי התורה של בית המדרש ברסלב שבקומה הראשונה, אך התברר שהם נמצאים בתוך כספת ולא היה מפתח בהישג יד. הכבאים קשרו את ארון הקדש עם שלשלאות ברזל במטרה לנסות לגרור את כל הכספת החוצה, אבל בשלב מסוים האש אפפה את בית הכנסת, העשן היה כבד ולא ניתן היה לבצע את המשימה - מאחר והקיר שמאחורי הכספת קרס וגם הגג, כך שהיה סכנת נפשות להיכנס".

לדבריו, "הקירות נשרפו בזה אחר זה, חלקים נפלו על הדשא והעצים והיה חשש לשריפת יער. בחסדי שמים מכבי האש הצליחו להשתלט על האש. העיירה כולה אפופה עשן, כל הכבישים מסביב לרחוב סגורים, והקריה נראית כמו אחרי מלחמה. שמעתי שמדובר בנר שדלק בבית המדרש של ספינקא והתלקח, בינתיים נותרו שלוש משפחות בחוסר כל, ושני בתי מדרש שיאלצו לחפש מקום חילופי, זאת מלבד הטרגדיה הנוראה בספרי התורה שנשרפו ובתפילין שעלו באש", מסיים פקטא בכאב.
שריפה קרית יואל בית מדרש ספינקא ספרי קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד