כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ב'דגל' מציגים: סדר היום של הועידה

אחרי עשור ללא ועידה, בשבוע הבא תיפתח בסערה הועידה הפוליטית של סיעת 'דגל התורה' • כל הפרטים, וסדר המושבים

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

התקבצו: ועידת 'דגל התורה' השלישית, שתיערך שבוע הבא לאחר עשור שבו לא התכנסה, תיפתח ביום שלישי, ותימשך שלושה ימים: 'בחדרי חרדים' עם סדר היום של הועידה הפוליטית המדוברת בציבור החרדי.

בימים אלה נשלמות ההכנות לקראת הועידה ההיסטורית, שכאמור עתידה להתקיים עשור לאחר הועידה הארצית הקודמת של "דגל התורה", הועדה המארגנת משלימה היערכותה וקבעה את לוח הזמנים.

מאות נציגי ופעילי "דגל התורה" הבטיחו את השתתפותם בימי הועידה, צוותים טכניים פועלים בימים האחרונים להביא להצלחתם של ימי הועידה על הצד הטוב ביותר, הצוותים נמצאים בשטח מזה מספר ימים לצורך הכנת המקום לקליטת מאות הנציגים והפעילים, ולרווחתם בימי הועידה.

מושב הפתיחה של ימי הוועידה "עולם התורה", יפתח במעמד מרגש שיוקדש כולו לחיזוק עולם הישיבות והכוללים, ורבבות עמלי התורה. המושב הראשון יתקיים במעמד גדולי התורה, ראשי הישיבות הגדולות, ראשי הכוללים הגדולים ועוד. בנוסף, ישתתפו במושב זה יו"ר 'ועד הישיבות' הרב הגאון רבי חיים אהרן קאופמן, וחברי הכנסת של 'דגל התורה' משה גפני ואורי מקלב.

בקרב מארגני הוועידה ציינו כי "השתתפות מרנן ראשי הישיבות והכוללים, תביע הכרת הטוב לנציגי התנועה ושלוחי דרבנן על עמידתם על המשמר להסרת גזירות ופעילות לרווחת עולם התורה, ותחזק את מאות נציגי ועסקני "דגל התורה" מכל רחבי הארץ, משתתפי הועידה".

במהלך הוועידה ייערך מושב מיוחד שיעסוק בנושאי "דת ומדינה", לאור ההתערבות הבלתי פוסקת של בג"ץ בנושאים המסורים לנבחרי הציבור, ובמיוחד לאור ההחלטות המקוממות בנושאים הלכתיים, תוך פגיעה חמורה בסטטוס קוו.

מהמארגנים נמסר כי "במהלך המושב יידונו דרכים מעשיים ופעולות אופרטיביות, כדי לעמוד מנגד ולעצור מדיניות מסוכנת זו, ולהביע מחאה חריפה על ההתנהלות החמורה כנגד ההלכה וקדשי ישראל".

בנוסף, במהלך ימי הועידה יתקיימו מושבים ופאנלים בנושאים שונים הנוגעים לפעילות שליחי הציבור - נציגי 'דגל התורה', כידא אריכתא של גדולי הדור.

מושב 'השקפתי' מיוחד ייערך במשנתה של "דגל התורה" בדרכם של מרנן ורבנן, מייסדי התנועה מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ומרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, ויבדלו לחיים טובים ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן, והגר"ח קניבסקי.

המושבים השונים יעסקו גם בנושאים מוניציפאליים, שיעשירו את המשתתפים בכלים מקצועיים בתחומים השונים הקשורים לעולם המעשה של נציגים מוניציפאליים. לימי העיון בוועידה הוזמנו בין השאר אנשי מקצוע ומרצים בכירים מהשורה הראשונה בתחום, שישתתפו בפאנלים מקצועיים שיערכו לבאי הועידה בימי העיון.

מהוועדה המארגנת נמסר עוד, כי בפתח הוועידה תוצב תערוכה בה יוצג תיעוד היסטורי, תמונות, מסמכים נדירים ועדויות מרתקות, מימי בראשית של צמיחת והקמת תנועת "דגל התורה", שתבטא את ההמשכיות הרוחניות לצד ההתפתחות המפוארת של התנועה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', אתמול בצהרים נכנסו חברי הכנסת של "דגל התורה" משה גפני ואורי מקלב, ומזכ"ל התנועה יעקב אשר, למעונו של הגראי"ל שטינמן, על מנת לעדכנו ולקבל ממנו הנחיות אחרונות הנוגעות לוועידה.

ראש הישיבה קיבלם בחביבות יתירה, והתעניין ממושכות בפרטי הוועידה. בהתייחסו לקיום הוועידה אמר מרן ראש הישיבה, כי קיומה הוא בבחינת "אז נדברו יראי ד' איש אל רעהו" ויש לכך חשיבות מרובה ביותר, בפרט בימים כאלה בהם יש המנסים לפגוע בקודשי ישראל.

הגראי"ל איחל הצלחה לוועידה ומשתתפיה והוסיף כי "כאשר יראי ד' נאספים לקדש שם שמים ונדברים איש אל רעהו, יש לקוות כי יתקיים בנו "ויקשב ד' וישמע"".
דגל התורה ועידת דגל יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד