י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המיתוס נשבר: הרשתות החרדיות לא זולות

בדיקה מקצועית של הצוות הכלכלי של ערוץ 2 מפריכה את המיתוס: הרשתות החרדיות יקרות יותר מהמקבילות במגזר הכללי

צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90
צילום ארכיון: נתי שוחט, פלאש 90

האם הרשתות החרדיות הן אכן הזולות ביותר? מבדיקת הצוות הכלכלי של ערוץ 2, יחד עם המועצה לצרכנות, עולה שלאו דווקא - מסל מדגמי שנבחן על ידי הערוץ, עולה כי הרשתות החרדיות דווקא יקרות יותר מהממוצע ברשתות כלליות באותם האזורים.

כך לדוגמה בדק ערוץ 2 באזור המרכז, שם עלה הסל ברשת יש חסד כ-887 שקלים, ובזול בשפע - 929 שקלים.

לעומת זאת, מחיר אותו הסל ברשתות לא חרדיות היה זול יותר: ברמי לוי המחיר עמד על 782 שקלים, ביינות ביתן על 843 ש"ח, ובשופרסל דיל על סך של 900 שקלים. כל המחירים על פי נתוני המועצה לצרכנות.

צוות ערוץ 2 אף בדק את המחירים באזור אלעד וראש העין, וגם שם שבה המסקנה על עצמה - בעוד הסל בזול בשפע עלה 939 שקלים, וביש חסד 892 ש"ח, במרכולים הלא חרדים הסל היה זול יותר - ברמי לוי 829 שקלים, ביינות ביתן 846 ש"ח, ובסופר ויקטורי - רק 888 שקלים.

במקביל לכך נבדקה שורת מוצרים כמו טונה סטארקיסט, קפה רב מאג וסנו אנטי קלאק, ונמצא כי המחירים ברשתות החרדיות גבוהים יותר מהרשתות הכלליות. האם זה אומר שמהחרדים מבקשים יותר? צריך בהחלט לבדוק למה.

הסופר הזול ביותר בבדיקת ערוץ 2 הוא סופר דבאח עין המפרץ שבו עומד הסל על 667 שקלים, בעוד הסופר היקר ביותר הוא "טיב טעם" ברחוב קרליבך בת"א שם מחיר הסל עומד על 1112. ההפרש הוא - 435 שקלים.
רשתות השוואת מחירים בדיקה סופר מוצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד