ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אובמה: "מתקפת טרור גרעינית תשנה את העולם"

נשיא ארה"ב ברק אובמה מודאג ממתקפת גרעין טרוריסטית • נמל התעופה בבלגיה ייפתח • סיכום חדשות השבת

אובמה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אובמה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בוקר שבת ברח' הכישור 4 ברחובות שלושה פצועים מדקירות ומכות לאחר שבאו להעיר למספר צעירים שיכורים, על רקע וונדליזם שעשו הצעירים החשודים במקום לכלי רכב. שלושת הפצועים פונו במצב קל עד בינוני לבי"ח קפלן, כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו ארבעה חשודים ביניהם קטין ושלושה בגירים, אותרה זירה, נסיבות האירוע בבדיקה.

המשטרה סגרה בליל שבת מועדון ברחוב חלוצי התעשיה בקריות, בעקבות קטטה שפרצה בין מספר בליינים על רקע בריונות. נעצרו 5 מעורבים בשנות ה-20-30. לא היו נפגעים. בעל המקום זומן לשימוע. משטרת מחוז חוף לא תאפשר מעשי אלימות במועדונים ותנקוט בפעילות נחושה כלפי כל ארוע אלים.

סמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר נתקבל דיווח על רכב שעולה באש ברחוב הרצל בעכו. הבעלים בשנות השלושים אינו חושד באיש, נגרם נזק נוסף לרכב שחנה בסמוך. המשטרה חוקרת לשד להצתה.

סמוך לשעה ארבע לפנות בוקר נשדדה תחנת דלק בחצור הגלילית ע"י שני חשודים רעולי פנים, נשדדו מהתחנה עשרות אלפי ש"ח. המתדלק לא נפגע. המשטרה עצרה שני חשודים תושבי טובא, קטין ובגיר בשנות העשרים שהועברו לחקירה.

סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר הושלך בטמרה רימון הלם לעבר חצר בית, ללא נפגעים או נזק. טרם נעצרו חשודים.

בשעה 23:18 נמסר למד"א מרחב נגב על רכב שהתנגש בעמוד (שילוט) סמוך לצומת שגב שלום. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 35 שנלכד ברכב ונהרג במקום וקבעו את מותו. נסיבות התאונה בחקירה.

בשעה 13:47 נמסר למד"א מרחב ירושלים על רוכב אופנוע שהתהפך בכביש 375 מבית שמש לכיוון מטע. פאראמדיקים של מד"א קבעו את מותו של גבר כבן 26.

במהלך סופה"ש קיימה המשטרה פעילות אכיפה כנגד נהגים שיכורים המהווים סכנה לעצמם ולעוברים בדרך. במסגרת הפעילות בשדרות הר ציון בת״א עצרו השוטרים לבדיקה בחור שנראה כשהוא נוסע בצורה המסכנת את העוברים בדרך. בדיקה בשטח העלתה כי הנהג תושב ת״א כבן 45 הנו תחת השפעה כבדה של אלכוהול. בבדיקתו בבדיקת ינשוף התקבלה תוצאה של מעל 1000 מיקרוגרם, מעל פי 4 מהמותר. הנ״ל נעצר ורישיון הנהיגה ורישיון הרכב נשלל לאלתר.

חדשות חוץ
נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר בוועידת הגרעין בוושינגטון כי הוא מודאג ממתקפת גרעין טרוריסטית העשוייה לשנות את העולם. בזמן שדאעש "נמחץ" בעיראק ובסוריה, הוא "יתפרץ" במוקדים אחרים בעולם, וכי על המדינות השונות "לעשות יותר על מנת להאט את זרימת הלוחמים הזרים שמתגייסים לארגון". אובמה הוסיף כי הארגון מאבד שטח וכי המורל בקרב הלוחמים יורד.

שר הפנים הצרפתי ברנרד קזנב אמר כי 11 פעילים ניאו-נאצים נעצרו ביום רביעי בצרפת. הוא מסר כי חברי הקבוצה הפיצו הודעות בעלות אופי גזעני, ובכליהם נמצאו דגלי המפלגה הנאצית, כלי נשק רבים ותחמושת.

התובע הפדרלי הבלגי הודיע כי הוגש כתב אישום נגד אזרח בלגי בן 33 בשל שייכות לארגון טרור. הנאשם הוא החשוד השלישי שהוגש נגדו כתב אישום בגין מעורבות בתכנון פיגוע "מיידי ואלים באופן קיצוני" שסוכל בצרפת לפני כשבועיים.

הרשויות באיטליה הסכימו להעביר לידי בלגיה את החשוד האלג'יראי דג'מאל אדין קואלי שנעצר לפני כשבוע בדרום המדינה בגין זיוף מסמכים עבור המחבלים מהפיגועים בפריז ובבריסל. הוחלט כי החשוד יועבר לבלגיה תוך עשרה ימים.

סלאח עבד א-סלאם, המחבל הנמלט ממתקפת הטרור בפריז שנעצר בבריסל בשבוע שעבר, אמר לחוקריו כי תפקידו במתקפה היה להפעיל מטען נפץ בכניסה לאצטדיון סטאד דה פרנס, אך הוא התחרט ברגע האחרון. לדבריו, לאחר שהסיע את שלושת המחבלים האחרים, הוא נהג במכוניתו ללא מטרה במקום למלא את התפקיד שהוטל עליו. "אם הייתי רוצה, היו יכולים להיות הרבה יותר נפגעים", אמר.

נמל התעופה זבנטם בבריסל ייפתח מחר באופן חלקי, לראשונה מאז מתקפת הטרור בשבוע שעבר שבה נרצחו 32 בני אדם. מנכ"ל הנמל ארנולד פייסט הודיע במסיבת עיתונאים כי מחר יופעלו מהשדה שלוש טיסות, לטורינו ולאתונה.

רעידת אדמה בעוצמה של 6.2 בסולם ריכטר הורגשה בדרום-מזרח אלסקה, במרחק של 650 קילומטרים מהבירה אנקורג'. רשות הגיאופיזיקה האמריקנית לא פרסמה אזהרת צונאמי. לא דווח על נפגעים.

אנשי דאעש הטמינו אלפי מוקשים לפני נסיגתם מהעיר העתיקה תדמור שבסוריה, שאותם הם תכננו לפוצץ עם הגעת כוחות צבא אסד לאתר. כך מסר גורם בצבא סוריה לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדבריו, יותר מ-3,000 מוקשים כבר נוטרלו.

אוסטריה מתכננת להציב חיילים בגבולה הדרומי עם איטליה, נוכח העלייה הצפויה בכמות המהגרים שינסו להגיע לצפון אירופה. כך אמר שר ההגנה האוסטרי הנס פטר דוסקוזיל בראיון לעיתון הגרמני "די ולט".

דובר משרד ההגנה האמריקני, פיטר קוק, מסר כי ארה"ב חיסלה מנהיג מפתח של א-שבאב וחבר אלקעידה, חסן עלי דחור, ביום חמישי בדרום סומליה. קוק אמר כי דחור היה מעורב בהוצאה לפועל של שני פיגועים קטלניים במוגדישו שבהם נהרגו אזרחים אמריקניים. בחודש שעבר חיל האוויר האמריקני תקף בסיס אימונים של הארגון וחיסל יותר מ-150 לוחמים, כך לפי הפנטגון.

אליזבת טרודו, דוברת משרד המדינה האמריקני, אמרה שארצות הברית "מודאגת" מהרס בתי פלסטינים במזרח ירושלים ובגדה המערבית. "המעשים האלה מעידים על נטייה להריסות, העברת מקום והפקעת אדמות", טענה. "הם מעלים שאלות לגבי מחויבותה של ממשלת ישראל לפיתרון שתי המדינות".
דאעש אובמה ארצות הברית ישראל עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד