י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בני תורה מקימים חיידר חדש בנווה יעקב

הפלג הירושלמי ייסד חיידר חדש בשכונת נווה יעקב: "חוששים מהרפורמות החדשות של משרד החינוך"

פתיחת החיידר ביום שישי אצל הרב אויערבך
פתיחת החיידר ביום שישי אצל הרב אויערבך

הפלג הירושלמי מקים תלמוד תורה חדש בנווה יעקב, בהתאם לבקשתו של הגר"ש אויערבך.

באסיפה שהתקיימה לפני מספר שבועות בשכונת נווה יעקב הוכרז על הקמת תלמוד תורה חדש שיוקם בשכונה. מספר אברכים שנטלו על שכמם את עול הרישום והסדרת המקום בו יוקם החיידר החדש נכנסו ביום שישי האחרון למעונו של הגר"ש אויערבך ובישרו לו כי הושלם הרישום לכיתת גן לשנה הבאה.

הרב אויערבך התרגש לשמוע על ההיענות והפעילות המהירה, ובמעמד 'לחיים' מינה את הרב שלמה פיין למנהל התלמוד תורה כשהוא מברכו: "שיהיה ברכה והצלחה גדולה, וסייעתא דשמיא מיוחדת ברוחניות ובגשמיות, ושיתקיים רצון ה' בשלמות להרחיב את גבולי הקדושה".



הגר"ש אויערבך הדגיש במעמד כי הקמת החיידר היא בשל הרפורמות שחלו בחינוך בגני הילדים, ובלימודי החול בשאר הכיתות. הוא הדגיש את הרפורמה החדשה בה התחייבו מנהל תלמודי התורה לתנאי הקבלה של משרד החינוך, "אלו דברים שלא שייך לוותר עליהם" אמר והבהיר כי אם מנהל מוסד לא יכול לסנן ולהחליט את מי לקבל ואת מי לא, הרי שיצא שכרו בהפסדו.

הרישום לתלמוד תורה החדש עומד כעת על כמה עשרות תלמידים שיפתחו את שנת הלימודים הבאה בכיתת הגן של תלמוד התורה החדש.

לדברי מספר אברכים הקשורים ליוזמה ל'בחדרי חרדים', הקמת הת"ת אינה בשל רדיפות או אי קבלת ילדים מבתים המזוהים עם הפלג הירושלמי בשכונת נווה יעקב. הללו ציינו לשבח את שני תלמודי התורה המרכזיים בשכונה שלא נסחפו אחרי פלגנות המחלוקת, ׳לכן הורה לנו לפתוח רק כיתת גן ולא כמו בבני ברק שם נפתחו כל הכיתות כדי לקבל ילדים שסבלו מרדיפת ילדי דגל התורה".

"הסיבה להקמת התלמוד תורה", הם אומרים, "הוא בשל התערבות משרד החינוך בתכנים, ויש גם שוני המהותי בהבדלי ההשקפה ותפיסת העולם החרדי - תורני בין הפלגים. למשל בסוגיית גיוס בני ישיבות; אם עד לפני שלוש שנים הייתה הדעה הרווחת אצל בני התורה כי הממסד הצבאי לא שייך אלינו וכי הוא אינו מוסד שמהווה תחליף כלשהו גם לחלשים בבתי המדרש, הרי שהתפיסה הזו השתנתה בשנים האחרונות".

הגר"ש אויערבך סימן את חינוך הילדים כיעד למאבק למניעת הרפורמות כבר תקופה ארוכה. בדבריו בכנס היסוד לתלמוד התורה ׳תפארת יעקב׳ בבני ברק אמר ביחס לבעיית התכנים בתלמודי התורה: "זה פיקוח נפש לכל היהדות, קיים רוח מכל המקומות להכניס שינויים, ככה נותנים יותר כסף".
נווה יעקב חיידר אברכים הפלג הירושלמי בני תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד