כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

דיווח: מלכיאלי בגד בשבת למען תוכנית בנייה בעין כרם

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים': מעדויות שהגיעו לערוץ 10 עולה, שעו"ד שלמה דרעי - אחיו של שר הפנים - הוא שעמד מאחורי שיחת הטלפון שגרמה למיכאל מלכיאלי להיעלם בהצבעה על מתחם התחנה • לשכת השר: "לנו אין קשר לפרשה"

מתחם התחנה. צילום: קובי הר צבי
מתחם התחנה. צילום: קובי הר צבי

היעלמות נציג ש"ס בהצבעה על מתחם התחנה, קשורה לאחיו של יו"ר ש"ס עו"ד מומו דרעי? כך לפחות נטען בערוץ 10. כזכור הפרשה המסעירה פורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', וכעת נחשפה עסקת הבנייה הכרוכה לכאורה בהיעדרות, וכן, מקורבי מלכיאלי מאשרים לראשונה את הפרטים. יחד עם זאת לשכת שר הפנים אריה דרעי, הבהירה ל'בחדרי חרדים' כי הדבר אינו קשור לשר דרעי.

כזכור, בשבועות האחרונים סוערת היהדות החרדית, לאחר שלוועדה המקומית הגיעה תוכנית שתאפשר את המשך פתיחת מתחם הרכבת בשבת. בהצבעה המכריעה נעדר קול אחד חשוב, שיכול היה להכריע את הכף. על פי הדיווח, קיבל חבר הוועדה מסיעת ש"ס, מיכאל מלכיאלי שיחת טלפון. הוא עזב את הדיון רגע לפני ההצבעה ונעלם, דבר שאפשר את אישור התוכנית.

לפי העדויות של השניים, המוגדרים "שני אנשים קרובים מאוד למלכיאלי", הוא סיפר להם שכדי לא לפגוע בקידום תוכנית הבניה, אסור להם להפיל את אישור מתחם הרכבת.

לפי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' ופורסם באתר, נטען שמאחורי ההיעלמות עמדה בקשה של מקורב לשר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, שהוא זה שביקש ממלכיאלי להיעדר מההצבעה. ערוץ 10 מדווח מי הוא המקורב - אחיו של השר.

חבר מועצת העיר אריה קינג, בראיון ל'בחדרי חרדים' תקף את מלכיאלי ואמר כי אין לו ספק כי מלכיאלי קיבל הוראה מגבוה להיעדר מהוועדה, אך מסרב לנקוב בשמו של האדם שנתן לו את ההוראה. גם חבר המועצה פינדרוס אמר ל'בחדרי' מיד אחר ההצבעה כי ברור ש"מישהו קיבל משהו".

'בחדרי חרדים' גם פרסם את דברי הפרשן יעקב ריבלין, לפיו אם יפורסם הרקע להיעדות תהיה רעידת אדמה בש"ס. למרות כל הדיווחים, העדויות והפרטים - התנהל קמפיין מתוזמן ומוזמן, של ספינים מכורים, שבשיאו הגיע לטיעון המופרך, כי הטענות כלפי מלכיאלי "הזויות" ונובעות מגזענות. דברים ברוח זו פירסם בפייסבוק העיתונאי אבישי בן חיים, וכן כלתו של משה עידן, האחראי על מחוז ירושלים בש"ס.

על פי הפרסום בסוף השבוע, מתבררים הפרטים. ערוץ 10 מאשר כי לדברי שני אנשים קרובים למלכיאלי מהצד השני של הקו היה עו"ד שלמה דרעי, איש נדל"ן וקבלן ובעל אינטרס בתוכנית נדל"ן בעין כרם. לפי העדויות, מלכיאלי סיפר להם שכדי לא לפגוע בקידום תוכנית בניה בעין כרם.

פרטי פרויקט הבניה שעל פי הדיווח לכאורה בשלו נרקח הדיל, עוסקים בקידומה מחדש של תוכנית בניה במאות מיליוני שקלים על אדמה שבבעלות אחיו של דרעי. לפני כחודשיים, ב-27 בינואר, עלתה בוועדה המקומית בעירייה תוכנית אולסוונגר-כרמית לבניית 1,630 יחידות דיור בשכונת עין כרם, אחד האזורים היקרים לבניה. אחד מבעלי הקרקע בשטח המדובר הוא עו"ד שלמה דרעי, חבר קרוב של היו"ר החדש, מאיר תורג'מן - חבר המועצה מטעם סיעתו של ראש העירייה ניר ברקת.

את התוכנית מנסים לקדם כבר כעשור, אולם היא זכתה להתנגדות חריפה מצד ראשי הוועדה המקומית והארגונים הירוקים. זו כנראה הסיבה שגורמים בעירייה הופתעו לגלות באותו דיון שתורג'מן מעלה את התוכנית לדיון ואף מברך עליה, כך מדווח עמרי מניב.

כאמור בפנייה של 'בחדרי חרדים' ללשכת השר דרעי, הובהר כי לשר עצמו אין שום קשר לנושא. מומו דרעי סירב להגיב לערוץ 10.
אריה דרעי שס פרשת מלכיאלי מתחם התחנה מומו דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד