ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אבל בעולם התורה: הגאון רבי מאיר הלוי סולבייצי'ק זצ"ל

בירושלים נפטר ראש ישיבת בריסק הגאון רבי מאיר הלוי סולביצ'יק זצ"ל - בנו של 'הרב מבריסק' - לאחר שלקה בשבץ חמור • תלמידיו וילדיו עמדו סביב מיטתו וזעקו 'שמע ישראל' • מסע הלוויה הבוקר בשעה 11:00 מביתו בירושלים

הגאון רבי מאיר הלוי סולובייצ'יק זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי מאיר הלוי סולובייצ'יק זצ"ל. צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים נפטר הלילה (מוצ"ש), ראש ישיבת בריסק, בשכונת זכרון משה בירושלים. היה בן 87 בפטירתו.

במוצאי שבת לפני מספר שבועות עבר אירוע מוחי קשה ואושפז בבית החולים, שם הדרדר מצבו ומערכות גופו קרסו.

הלילה - מוצאי שבת פרשת שמיני - לאחר חצות הדרדר מצבו והוא השיב את נשמתו ליוצרה כשסביב מיטתו נמצאים בני המשפחה והתלמידים, שזעקו 'שמע ישראל'.

'בחדרים חרדים' עם תולדותיו של ראש הישיבה זצ"ל: נולד בי"ט טבת תרפ"ט כבן ה12 לאביו רבן של ישראל הרב מבריסק רבי יצחק זאב הלוי זצוק"ל, דור שביעי למרן רבי חיים מוואלוז'ין זיע"א - תלמידו של הגאון מוילנא.

בבית אביו הגדול גדל וינק את תורת בית בריסק ונודע מגיל קטן בהחמרתו בשמירת המצוות. כל חייו לא היה לו בעולמו אלא ארבע אמות של דקדוק ההלכה ודיוק בכל אות ברמב"ם.

בילדותו למד בתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים ואביו הרב מבריסק כינה אותו 'העילוי' בבנים והיה משתעשע עמו רבות בלימוד בהיותו הצעיר בבנים.

שמחת החתונה של הגאון רבי מאיר זצ"ל עם רעייתו הרבנית אלישבע שתחי' בת הגאון רבי יחיאל בנדיקט זצ"ל מחשובי העיר בני ברק שהיה חבר הנהלת החינוך העצמאי ומוסדות סאטמר בבני ברק נערכה בי"ז אדר תשי"ט, באולמי גיל בתל אביב שם השתתפו כל גדולי ישראל.

בירושלים הרביץ תורה למאות אברכים ובחורים שהסתופפו בצלו ברחוב חזנוביץ, נודע בשיעור חומש רש"י המפורסם, בשעת רעוא דרעוין.

החזיק בקשר מיוחד עם ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי. היו נוהג לדון עמו בענייני השעה, כך גם בשאלות וספקות.

הגר"מ זצ"ל נודע בדעתו התקיפה נגד גזירת הגיוס ואף כתב וחתם על מכתבים שקראו לבני הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס כמו כן השתתף בכינוסים רבים בהם הוקיעו את הגזירה וקראו שלא לשתף פעולה עם החוק.

קשר מיוחד היה לו עם הגר"ש אויערבך עמו למד בתלמוד תורה הגר"ש אויערבך אף ביקרו בבית החולים בכל התקופה האחרונה. הגר"מ תמך בגר"ש אויערבך במאבקיו, ולפני מספר שבועות אף ציין בפניו כי גזירות הדור מחלישים אותו מאוד, ולפי מקורבים, אף טען כי הוא חש שימיו קרבים.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך הממשיכים את דרכו כדרך בית בריסק, אחיו הגאון רבי משולם דוד הלוי סובלייצ'יק, ואחותו הרבנית שיף.

בנו ממשיך דרכו ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב הלוי ובניו הגאונים רבי יחיאל רבי חיים ורבי אברהם בנו הבחור הרב יוסף דב וכן חתנו הרב הגאון רבי צבי גרוסברד.

מסע ההלוויה הבוקר בשעה 11:00 מביתו ברחוב חזנוביץ 3 בירושלים. הגר"מ זצ"ל ייטמן סמוך לציון אביו בהר המנוחות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
בריסק הלוויה ראש ישיבה הרב מאיר סולביציק ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד