כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"ממצאי הנתיחה מחזקים את גרסת החייל"

לדברי המנתח הפלסטיני, המחבל מחברון חוסל בירי שביצע החייל לראשו • פרקליטי החייל: "זה מחזק את גרסתו"

חייל היורה. צילום: פלאש 90
חייל היורה. צילום: פלאש 90

העימות על הגופה: הפתלוג הפלסטיני שנכח היום (א) בבדיקת גופת המחבל שנורה על ידי חייל בחברון, במכון לרפואה משפטית באבו כביר, טוען כי לפי ממצאי הבדיקה, המחבל מת מירי בראשו על ידי החייל, כך הודיע מועדון האסיר הפלסטיני. על פי ערוץ 10, הפתולוגים הישראלים דיווחו על אותה תוצאה.

שבוע וחצי חלף מאז חייל צה"ל מחטיבת כפיר ביצע ירי לעבר המחבל עבד אל-פתאח א-שריף שהשתתף בפיגוע דקירה בחברון. החייל שוחרר ביום שישי על ידי בית המשפט למעצר פתוח בבסיס צבאי, עם איסור החזקת טלפון ונשיאת נשק, כך גם איסור יצירת קשר עם עדים לאירוע.

במכון לרפואה משפטית נערכה בדיקה לגופת המחבל, על ידי רופאי המכון. על פי פסיקת בג"ץ נכח במקום גם הפתלוג ד"ר ריאן אל-עלי, כמשקיף וללא שנטל חלק פעיל בנתיחה.

מועדון האסיר הפלסטיני, הודיע עם סיום הנתיחה כי על פי חוות הדעת של ד"ר ריאן, מה שגרם למותו של המחבל היה הכדור האחרון שנורה אל ראשו, ירי שבוצע על ידי חייל צה"ל שנעצר לאחר האירוע. לדבריהם, תוצאת הנתיחה מחזקת את מה שראה העולם בסרטון. בארגון הוסיפו כי מחר (ב) יכנסו מסיבת עיתונאים בה יציגו את כל תוצאות נתיחת גופת המחבל.

עורכי הדין בנימין מלכא, אילן כץ, כרמית שחיבר ואייל בסרגליק, פרקליטיהם של החייל, מסרו כי "ההגנה לא תתייחס להדלפת ממצאים מטעם 'מועדון האסיר הפלסטיני' ותמתין לתוצאות רשמיות של הנתיחה. בכל מקרה, ככל שהתוצאה תהיה שהמחבל נהרג מירי הלוחם, הרי שזה מחזק את גרסתו שחש סכנת חיים מממשית לו ולכוח שנמצא בזירת הפיגוע. הוא פעל כדי לנטרל את הסכנה בשל תזוזותיו המחשידות של המחבל, שלבש מעיל ביום חם בחברון ולנוכח ההתראה מפני פיגוע משולב עם חגורת נפץ".
המחבל מחברון פתולוגיים ישראלים ירי טרור חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד