כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מחאה: משפחת דרעי משכירה דירות למסתננים

שר הפנים אריה דרעי פנה לבג"צ בהתייחס לעתירה שהוגשה נגד כהונתו כשר הפנים: "קורא להחיש את החקירה" • מחאה בדרום תל אביב: משפחת השר משכירה דירות למסתננים • עמית סגל מודה: "בוז'י זוכה ל'הנחת סלב' ביחס לדרעי"

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90

סערת חקירת השר אריה דרעי: היום (א) פנה השר דרעי באמצות עו"ד נבות תל צור לבית המשפט העליון, בבקשה לתקן את תגובתו לעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד כהונתו כשר הפנים. תוך כך: מחאה בדרום ת"א לאחר שהתברר שהשר משכיר דירות למסתננים.

בפניה כתבו עורכי הדין של דרעי לבג"צ: "נוכח ההודעה על פתיחה בחקירה בעינינו של המשיב 4 (אריה דרעי) הודיע המשיב 4 כי הוא מעמיד עצמו בכל עת לרשות גופי החקירה וכי בכוונתו להשיב לכל שאלה שתוצג בפניו".

עוד כתבו: "המשיב 4 (אריה דרעי) קורא ליועץ המשפטי לממשלה להחיש את החקירה ככל האפשר ולהביא לסיומה בהקדם האפשרי".

כזכור, עם מינויו של השר דרעי לשר הכלכלה, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"צ בבקשה לעצור את המינוי אך בג"צ דחה את העתירה. לאחר מספר מספר חודשים מונה השר דרעי לשר הפנים והתנועה עתרה שוב כנגד המינוי בטענה ש"דרעי שב למקום הפשע" - לטענתם.

יצויין כי לאור החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית כנגד אריה דרעי התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בקריאה להוציא לאלתר את אריה דרעי לחופשה, וזאת כדי לשמור על מעט אמון ציבור שנותר במערכת הפוליטית.

סערת הבניין בדרום תל אביב
ערוץ 10 פרסם כי למשפחתו של שר הפנים אריה דרעי בניין דירות ברחוב התקווה 1 בדרום תל אביב.

הנכס רשום על שמו של חתנו יצחק אילוז הנשוי לבתו של דרעי, דסי. לטענת הערוץ אותו בית דירות מושכר בעיקר למסתננים, והדבר עורר מחאה בקרב תושבי דרום תל אביב.

מאי גולן, פעילה חברתית המעורבת בפעילות נגד מסתננים בדרום תל אביב כתבה בדף הפייסבוק שלה: "שר פנים שמשפחתו משכירה דירה למסתננים לא יכול לעזור בנושא המסתננים - כל ילד יבין שיש פה ניגוד אינטרסים מוחלט ולא, לא מעניין אותי אם יש לדרעי 100 דירות או 1000, מעניין אותי שהוא יהיה אובייקטיבי בכל הקשור לנושא המסתננים ותושבי השכונות שסובלים מזה שנים רבות וקשות".

תוך כך, בראיון לרדיו קול חי, אמר חושף הפרשה עמית סגל מערוץ 2 כי, "ספסופה בכלל לא נמצא בחקירת דרעי. אין כנראה מנוס מפתיחת חקירה גם בפרשת הרצוג.

עוד הוסיף כי, "רואים במוחש הבדל ביחס התקשורת לדרעי להרצוג. הרצוג זוכה ל״הנחת סלבס״.
בגץ חקירה איכות השלטון בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד