י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב לאו מתערב: "תנו לאטינגר להשתתף בברית לבנו"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, פנה לשירות בית הסוהר, בבקשה לאפשר לעציר המנהלי מאיר אטינגר, להשתתף בברית לבנו

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו נענה הערב (א) לפניית בני משפחתו של העציר המנהלי מאיר אטינגר, ופנה לנציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר עפרה קלינגר בבקשה לאפשר לו להשתתף בברית המילה לבנו בכורו, מחר.

בפנייתו כתב הרב הראשי כי "ברית המילה היא אחת המצוות החשובות ביותר לעם ישראל ומעידה על הברית שבין עם ישראל לקדוש ברוך הוא, והינה אחד מהמאורעות המיוחדים בחיי האב, ואין ספק שאי השתתפותו בברית המילה לבנו, עלולה לגרום לו לצער לכל ימי חייו".

לסיום פנה הרב הראשי וביקש "לעשות כל מאמץ ולמצוא דרך לאפשר לאטינגר להשתתף בברית המילה לבנו, כמובן תוך שמירה על צרכי ודרישות הביטחון והנהלים הנוגעים בדבר".

מוקדם יותר היום, רעייתו של העצור המנהלי מאיר אטינגר, מוריה, הצהירה כי בני המשפחה מסרבים לקיים את ברית המילה בתוך הכלא, זאת לאחר שביהמ"ש המחוזי בבאר שבע דחה את בקשתו של אטינגר לצאת לאירוע ברית המילה. השופט ציין כי יהיה ניתן לקיים את הברית בתוך הכלא עצמו בנוכחות מצומצמת של 15 איש אשר יעברו בדיקות קפדניות של שירות בתי הסוהר.

בתגובה מצהירים בני משפחתו של אטינגר כי יסרבו לערוך את הברית בכלא באופן כזה, בו אפילו האחים ובני המשפחה המצומצמת לא יוכלו להשתתף באירוע, ומי שכן יכנס לכלא יאלץ לעבור חיפושים משפילים.

"לצערי שלטונות המדינה רוצים להיות כמו היוונים והקומוניסטים שלא נותנים לאבא יהודי להכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו", אומרת מוריה אטינגר רעייתו של מאיר. "זה לא עניין פרטי שלנו אלא מאבק על הזהות היהודית, על ההבחנה בין אוהב לאויב ובין ישראל לעמים. בעזרת השם, ברית המילה תתקיים בזמנה יחד עם מאיר, ואני קוראת לכולם לתמוך במאבק שלנו. בכל מקרה, נקיים את ברית המילה בגאווה ובשמחה ולא בתוך הכלא כפי שהם רוצים".

בתוך כך שופט בימ"ש העליון מני מזוז קבע דיון למחר בשעה 9:00 בערעור שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו על החלטת בימ"ש המחוזי ב"ש שלא לאפשר לאטינגר להשתתף בברית של בנו. מקורביו של מאיר הביעו תדהמה שהשופט לא קבע את הדיון היום אלא רק מחר בעצם יום הברית.
הרב דוד לאו מאיר אטינגר ברית מילה מעצר מנהלי בית סוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד