כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

תחקיר מביך: לאן נעלמה הלשכה של מוזס

תחקיר ערוץ 2: חברי הכנסת, ביניהן ח"כ לייזר מוזס, הצהירו על הוצאות להשכרת לשכות חוץ פרלמנטריות - אך הן לא אותרו

חבר הכנסת מוזס. צילום: פלאש 90
חבר הכנסת מוזס. צילום: פלאש 90

האם חברי הכנסת משכירים לשכות וירטואליות? על פי תחקיר מביך על חברי כנסת שפורסם הערב (א) בערוץ 2, נחשף כי חברי הכנסת לוקחים לכאורה כסף לשכירת לשכות חוץ פרלמנטריות, שאינן קיימות.

בראש התחקיר מופיע יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שלפי תקציב הקשר לבוחר עליו הצהיר, הינו משלם 5,000 שקל כשכירות חודשית עבור לשכה ברחוב יהושע בעיר בית שמש. אך בבדיקה התברר כי כתובת הלשכה היא בית כנסת של חסידות ויזניץ בבית שמש. עורכי התחקיר היו גם ברחוב יהושע 8 וגם ברחוב אוהל יהושע אך הלשכה לא נמצאה.

מי שעוד מופיע בתחקיר הם חברי הכנסת איתן ברושי מהמחנה הציוני, השוכר לשכה בסכום של 1800 שקלים במגדל העמק, שם לא נמצא שלט על דלת הלשכה המדוברת.

ח"כ רוברט אילטב מישראל ביתנו, שכר לשכה בנתניה בסכום של 1,900 שקלים, אך מבדיקת חדשות 2 שכני הלשכה לא ראו את ח"כ אליטוב שם זה זמן רב.

ח"כ ג'מאל זחלקא מהרשימה המשותפת דיווח ששכר לשכה בכפר קרע בסכום של כ-2800 שקל לחודש, אך הלשכה לא אותרה.

תגובת ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "איך החי יכול להכחיש את החי. קיבלתי שם קהל. המוטו שלי הוא לעזור לכל אחד ולהנגיש את הציבור אלי. בכנסת מעט קשה ולכן שכרתי לשכה חוץ פרלמנטרית.


אינני חבר בגוף הקרוי "מוסדות ויזניץ בית שמש", אמנם אני חסיד ויזניץ, אך מייצג את כלל ציבור שלומי אמוני ישראל. לגבי עלות הלשכה: עד היום אני מחפש לשכה הולמת ולא מצאתי בסכום זה כי המחירים עלו. וזו גם הסיבה להפסקת השכירות".

תגובת ח"כ ג'מאל זחאלקה: "הלשכה עוברת שיפוצים והיא תהיה מוכנה עוד השבוע. בתיאום מוקדם ניתן להדריך בקלות אנשים להגיע למקום. השכירות סטנדרטית ביחס למחירים בכפר וכוללת ארנונה, חשמל ומים".

תגובת ח"כ איתן ברושי: "הלשכה בעמק יזרעאל משמשת את חה"כ וצוותו בימים שבהם עובדים מחוץ לכנסת. תושבי הצפון מכירים היטב את המקום. הלשכה פועלת החל מראשית שנה זו. שלט ועליו שמו של הח"כ נתלה על דלת הלשכה".

תגובת ח"כ רוברט אילטוב: "לשכתו של חבר הכנסת הינה לשכה פעילה שמשמשת לפניות ציבור ופגישות עם הבוחרים. לשכתו מקבלת קהל ומטפלת בפניות ציבור בהתאם לצורך העולה מהשטח ולפי בקשות מהציבור. עוזריו של ח"כ אילטוב מבצעים את הטיפול הראשוני בפניות ולאחר מכן הוא מטפל בהן".

את התחקיר פרסמו במשותף העיתונאית דפנה ליאל מחדשות 2 בשיתוף התחקירן תומר אביטל מפרויקט 100 ימים של שקיפות.
לשכה פרלמנטרית חברי כנסת קשר לבוחר שקיפות מנחם מוזס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד