כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תלונות תושבים על התנהגות אנשי תחנת הכיבוי בבני ברק

תושבים מתלוננים על התנהגות אנשי תחנת הכיבוי בבני ברק בעת שפרצה הקטטה בשבת: "ספגנו קללות וזלזול" • בתחנה מכחישים

תחנת כיבוי בני ברק. צילום: גוגל מפות
תחנת כיבוי בני ברק. צילום: גוגל מפות

יחס מחפיר בכיבוי אש בני ברק? תושבים התלוננו, כי במהלך קטטה בליל שבת ביקשו תושבים בתחנת הכיבוי להזעיק משטרה, אולם קצין המשמרת התעלם מהבקשה וגירש אותם.

בליל השבת האחרונה, פרצה קטטה בין אזרחים ברחוב אהרונוביץ בבני ברק, בסמוך לתחנת הכיבוי (פינת נפחא).

אזרח שהבחין בנער מחזיק סכין עם להב 30 ס"מ, ניגש מיד לתחנת הכיבוי להזעייק עזרה: "עמדתי בחלון וביקשתי מהמוקדנית להזמין משטרה בדחיפות, והיא אכן הזמינה לבקשתי" סיפר ל'בחדרי חרדים'. לאחר זמן מה הגיעה למקום ניידת של השיטור העירוני, עיכבה צעיר ועזבה את המקום.

הקטטה במקום נמשכה, והבחור ניגש שוב לתחנת הכיבוי יחד עם שני אברכים, להזעיק שוב עזרה. על פי עדותו יצא אליו בחור עם גופייה, ואמר לו "עוף מפה". לדברי העד, הוא הסביר לכבאי את הסכנה ונכנס פנימה, אך הכבאי "סילק אותנו בבושת פנים". הכבאי הזדהה בשם זרח ערוסי, ואמר "הזמנו כבר משטרה, מבחינתי שידקרו אתכם. עופו מפה" אמר לו, לדבריו.

עד ראייה נוסף, מתנדב במשטרה, הגיע לאחר מספר דקות, נכנס לתחנת הכיבוי, שוחח עם המוקדנית וביקש ממנה לחייג ישירות ליומנאי במשטרת מרחב דן. לדבריו, לאחר שחייגה ובזמן שמתין למענה של היומנאי, אותו כבאי חטף לו את השפופרת מהיד, טרק את השיחה וסילק אותו.

בהמשך, על פי עדותם של האזרח ושל מתנדב המשטרה, הכבאי יצא כשהוא כשהוא לבוש מדים, וקילל את האזרח במילים בוטות.

טפס"ר משנה משה אבוטבול, מפקד תחנת הכיבוי בני ברק, הגיב לפניית 'בחדרי חרדים' ואמר, כי לאחר בדיקה שנעשתה על ידיו בעניין, עולה כי בשעה 1:30 לערך נכנס אדם לתחנת הכיבוי וביקש מהמוקדנית שנכחה במקום להתקשר למשטרה, כי יש מריבה ברחוב הסמוך.

"ואכן המוקדנית התקשרה למשטרה והודיע על כך (ניתן לבדוק במשטרה שאכן התקבלה הודעה מהכיבוי)" אומר מפקד התחנה ל'בחדרי'. "לאחר מספר דקות נכנסו שני אנשים נוספים וביקשו להתקשר למשטרה. המוקדנית הודיעה להם שהיא כבר התקשרה אך עם זאת התקשרה שוב למשטרה".

לדבריו, בהמשך נכנס לתחנה אדם שטען שהוא מתנדב במשטרה וביקש שיתקשרו למשטרה שוב, "המוקדנית הבהירה שהיא כבר הודיעה למשטרה, ובאותה עת התחילו להכנס אזרחים לתחנה והחלה המולה והפרעות. קצין המשמרת ניגש אליו וביקש ממנו לצאת מהתחנה מאחר וההתקהלות של האנשים בתוך התחנה מפריעה".

בניגוד לדבריו, טוען מתנדב המשטרה, כי כל העת היה לבדו בתחנת הכיבוי, וללא אנשים נוספים שלכאורה הפריעו. לדבריו של קצין המשמרת "התנהגותו של האדם שטען שהוא מתנדב במשטרה, הייתה ברוטלית ולמעשה תגובתו הייתה בהתאם". מתנדב המשטרה אומר בשיחה ל'בחדרי" כי לא הייתו מצידו שום התנהגות חריגה, ובסך הכל ביקש לשוחח עם היומנאי בתחנת המשטרה, להעביר לו דיווח מסודר על אדם חמוש בסכין שמעורב בקטטה.

אבוטבול, מפקד תחנת הכיבוי מוסיף: "חל איסור מוחלט של כניסת אזרחים לחדר המבצעים בתחנת הכיבוי, והכניסה ללא רשות, היא הסגת גבול". עם זאת הדגיש מפקד תחנת הכיבוי לגבי הטענות על התנהגות קצין המשמרת, "אין בזה להצדיק תגובה כזו במידה ונעשתה על ידי הכבאי".
מכבי אש משטרה אלימות תחנת כיבוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד