ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

גפני זועם: "מנדלבליט דחה חוק שהוא לא מכיר. בג"ץ לא מייצג"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במתקפה חריפה על המערכת המשפטית בכנס לשכת עורכי הדין באילת: "היועץ המשפטי לממשלה החליט שחוק המקוואות הוא לא חוקתי. הוא אפילו לא ראה את הנוסח כי העברתי לו רק הבוקר" • צפו בדברים

גפני בכנס הלשכה. צילום: קובי הר צבי
גפני בכנס הלשכה. צילום: קובי הר צבי

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני יוצא בהתקפה חריפה על שופטי בג"צ ותוקף בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על עמדתו בנושא חוק המקוואות. את הדברים אמר גפני בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

"אנחנו עם ומדינה שכל אחד אוהב להיות רגולטור. למשל היועץ המשפטי לממשלה, הוא מחליט - בניגוד לכל העולם המערבי שהיועץ המשפטי הוא מייעץ ולא מקבל החלטות - שחוק המקוואות הוא לא חוקתי. הוא אפילו לא ראה את הנוסח כי העברתי לו את הנוסח רק הבוקר, אבל הוא מחליט שזה לא חוקתי.

"היועץ המשפטי של הכנסת אומר שהכנסת הקודמת קיימה בחוק השוויון בנטל 45 ישיבות ובישיבה אחת הכנסת הזאת ביטלה. אני רוצה להזכיר ליועץ המשפטי שהכנסת שהכנסת הקודמת ניהלה גם 155 ישיבות על מע"מ אפס ולא הצליחה להעביר את החוק".



"העברתי את שכר הבכירים בועדת הכספים. הגיע אלי אחר מעורכי הדין הטובים ביותר שהוא חבר שלי ומסביר לי שאני הולך להרוס את הכלכלה. אמרתי לו שאני קיימתי אתמול דיון על שכר ניצולי השואה יום קודם ולא ראיתי אותך כאן, אולי תגיד לי מי שילם לך? מי אמר לך לבוא? המציאות הזאת שבה נבחרי הציבור צריכים לקבל החלטות והם עומדים בפני ביקורת. רגולציה צריך שתהיה, במידה והיועץ המשפטי הוא לא בעל הבית.

"בית המשפט העליון עם כל הכבוד, בארה"ב חלק מהשופטים נבחרים על ידי הציבור. אני רוצה להגיד לכם משפט אחד כי ישבתי כאן והתפוצצתי. היה פסק דין בנושא גרים רפורמים. תשעה שופטים חילונים הצביעו בעד הרפורמים, השופט הדתי הצביע נגד. טירקל השופט המסורתי נמנע. . שמישהו יסביר לי מה המקצועיות בבית משפט שכל אחד על פי השקפת עולמו קובע פסק דין. לי אין אף שופט בבית המשפט העליון שמתאים להשקפת עולמי".
משה גפני לשכת עורכי הדין היועץ המשפטי בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד