כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מעכשיו: אסור למכור קבב וממתקים בבית ספר

משרד החינוך בהנחיות חדשות לגבי מזון המותר למכירה בשטח בית ספר - רוגלך, סוכריות וצ'יפס מחוץ לתחום

צילום ארכיון
צילום ארכיון

מה יהיה מותר לתת לאכול בבית הספר? משרד החינוך מפרסם הערב (ב) חוזר המנכ"ל חדש אשר נכתב בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובהתאם ללשון החוק לפיקוח על איכות המזון ותזונה נכונה במוסדות חינוך. חוזר המנכ"ל ייכנס לתוקף בשנת הלימודים תשע"ז.

לפי ההוראות החדשות של משרד החינוך, חל איסור על מכירה או הגשה בשטח המוסד החינוכי של שתיה מתוקה ומזונות עשירים בסוכר, כגון עוגות, עוגיות, רוגלך, קרואסונים, ופלים, ממתקים, סוכריות ועוד.

עוד קבעו במשרד החינוך כי חל איסור על מכירה או הגשה בשטח המוסד החינוכי של מזונות מטוגנים ועשירים בשומן, כגון: צ'יפס וחטיפים מלוחים. כמו כן, חל איסור על מכירה או הגשה בשטח המוסד החינוכי של מזון מעובד מהחי והצומח, המכיל פוספטים וניטרטים, כגון: נקניקיות וקבב.

מותר למכור כריכים מקמח מלא עם המילויים הבאים: ביצה קשה גבינה צהובה עד 9% שומן, גבינה לבנה עד 5% שומן, חומוס עד 9% שומן, טחינה, טונה ועוד.

במשרד החינוך אומרים כי "תפקידה של מערכת החינוך להקנות ערכים, חינוך והרגלים גם בתחום הבריאות בכלל והתזונה בפרט. דפוסי אכילה נכונים בגיל הילדות ובתקופת ההתבגרות מקדמים בריאות מיטבית, גדילה תקינה והתפתחות אינטלקטואלית רציפה".

חוזר המנכ"ל נועד להבטיח לתלמידים תזונה מאוזנת ומגוונת ולספק עבורם מזון איכותי, העונה על צורכיהם התזונתיים והבריאותיים.

שר החינוך נפתלי בנט אמר "תפקידה של מערכת החינוך לקדם אורח חיים בריא בקרב ילדי ישראל. ילד שאוכל נכון ועושה פעילות גופנית הוא ילד בריא ומרוכז יותר בכיתה. אני מקווה שההרגלים שאנחנו מקנים לילדים בבתי הספר וגני הילדים יתרמו גם לשינוי הרגלי התזונה בקרב ההורים והמשפחה".
משרד החינוך נפתלי אוכל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד