י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

גפני ל'בחדרי': "בית המשפט העליון הוא סניף של הרפורמים"

אחרי שיצא נגד מערכת המשפט בכנס לשכת עורכי הדין באילת, ממשיך יו"ר ועדת הכספים ותוקף את בג"ץ גם בראיון ל'בחדרי חרדים' • "צריך לשים לזה סוף. כשאני אומר סוף אני מתכוון לחקיקת חוקים להגבלת כוחו של בית המשפט העליון"

גפני ל'בחדרי': "בית המשפט העליון הוא סניף של הרפורמים"
זינדל פלאש 90

בראיון לוחמני במיוחד ל'בחדרי חרדים', תקף היום (ב') ח"כ משה גפני את בית המשפט העליון והצהיר: "הרפורמים יכולים לראות בבג"צ את ביתם".

בראיון, שהתקיים במסגרת הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, אמר גפני כי "זה לא חדש ששופטי בית המשפט העליון פוסקים על פי תפיסת עולמם. הבאתי דוגמא שתשעה שופטים חילוניים שפסקו בעניין הגיור הרפורמי ורישום ברשם האוכלוסין - פסקו לטובת הרפורמים, השופט הדתי פסק נגד, והשופט המסורתי טירקל - נמנע. שמישהו יסביר לי איך זה נחשב לפסק דין מקצועי אחרי שכל אחד שופט על פי השקפת עולמו. אנחנו רואים את זה על כל צעד ושעל".

גפני הוסיף כי "מכיוון שאין בבית המשפט העליון אף שופט שמתאים לפי השקפת עולמי, שעליו אני יכול לומר שבדברים הערכיים המצפוניים הדתיים והמוסריים - הוא מתאים לי. אף אחד לא מתאים לי. אני מייצג ציבור בישראל, ואני יכול להביא לידי ביטוי את הדברים הללו לכנסת - לשם נבחרתי על ידי הציבור, אך אני לא יכול להביא את זה לידי ביטוי בבית המשפט העליון".



גפני זעם וטען כי "בית המשפט העליון עושה מה שהוא רוצה, וצריך לשים לזה סוף. כשאני אומר סוף אני מתכוון לחקיקת חוקים להגבלת כוחו של בית המשפט העליון. צריך לזכור שהכנסת היא הריבון, היא זו שנבחרת על ידי הציבור, והיא זו שמחוקקת את החוקים. בית המשפט כפוף לחוקים של הכנסת, ואני בעד הגבלת כוחו של בית המשפט".

בסיום דבריו אמר יו"ר ועדת הכספים: "מעולם לא יצא פסק דין בעד הציבור החרדי. מעולם לא יצא פסק דין כנגד הרפורמים, אלא תמיד פסקו לטובתם. הרפורמים יכולים לראות את בית המשפט העליון כסניף שלהם"., ,
משה גפני לשכת עורכי הדין בתי המשפט בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד