כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

בצל הקרבות: ספר תורה חדש בכפר הפליטים

מאות מיהודי אוקראינה חגגו הכנסת ספר תורה וחנוכת מקוואות ובית כנסת בכפר פליטים יהודי • תמונות

בצל הקרבות: ספר תורה חדש בכפר הפליטים
יוסי בלשניקוב

תקווה לפליטים היהודים באוקראינה: בימים אלו נחנך בכפר הפליטים היהודים באנטווקה באוקראינה בית כנסת מיוחד ושתי מקוואות ואף הוכנס ספר תורה עתיק אשר שופץ לרוחת הפליטים אשר נמלטו מזירת הקרב בקרים.

המהפכה למען הפליטים עלתה שלב כבר לפני כחצי שנה, כאשר הרב אסמן הקים כפר פליטים גדול בשם אנטבקה בסמיכות לעיר הבירה של אוקראינה קייב לטובת פליטים רבים שאיבדו את רכושם במהלך הלחימה של צבא אוקראינה. מדובר באלפי יהודים פליטים אשר נותרו ללא קורת בית ובחוסר כל. המבנים בכפר נבנו בעץ מיוחד כדי לשחזר הדמיה של הכפר העתיק שהיה במקום לפני שנים רבות. יצויין כי לאחרונה הוקם במקום גם תלמוד תורה ברמה גבוהה וכעת משקיעים שם רבות בהקמת מבנים עבור הפליטים הרבים.

במהלך חנוכת בית הכנסת סיפרו פליטים כי "החורף האוקראיני לא פשוט, הכפור והשלג כמעט משתקים, אבל עבורנו לעבור את החורף הזה תחת קורת גג משלנו עם חימום מרכזי ואוכל חם לילדים זה חלום שהתגשם, אפילו נס. הכל בזכות הלב החם של הקהילה היהודית בקייב ושל רבה של אוקראינה הרב אסמן. ברוך השם אנו זוכים לעבור את החורף בתנאים מעולים".

באירוע המיוחד שנערך בשבוע שעבר השתתפו סגן השר איוב קרא וח"כ ישראל אייכלר אשר הגיעו במיוחד מישראל להשתתף באירוע המיוחד של חנוכת בית הכנסת ומקוואות טהרה לטובת הפליטים הרבים. אישי הציבור רבים אף השתתפו בחגיגת יום הולדתו ה 50 של הרב אסמן בבית הכנסת הגדול של הקהילה היהודית בקייב בהשתתפות מאות אורחים מרחבי העולם שבאו לכבדו ולהוקיר את פועלו.

צילום: יוסי בלשניקוב






























קייב הרב אסמן פליטים אוקראינה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד