כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בתחתית רשימת היציבות - הערים החרדיות

ירושלים, מודיעין עילית ובית שמש מככבות בתחתית רשימת הערים היציבות של דן אנד ברדסטריט ישראל לשנת 2016

בית שמש. צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש90
בית שמש. צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש90

דירוג הרשויות המקומיות DUN'S100 של דן אנד ברדסטריט ישראל לשנת 2016 בחן מי הרשות המקומית האיתנה ביותר ומי הרשות עם הגירעון התקציבי הגבוה ביותר.

בדירוג 9 הערים הגדולות, עיריית ירושלים ניצבת בתחתית הרשימה עם הכנסות שנתיות הנאמדות בכ-4.6 מיליארד ש"ח, היא מצליחה לשמור על איזון תקציבי ללא גירעונות. עיריית תל אביב ממשיכה להוביל את דירוג הערים הגדולות עם הכנסות שנתיות הנאמדות בכ-4.3 מיליארד ₪ ועודף תקציבי הנאמד בכ-0.3%.

בדירוג 26 הערים הבינוניות, נמצאת העיר בית שמש בתחתית הרשימה עם הכנסות תקציב רגיל הנאמדות בכ-354.8 מיליון ש"ח וגירעון תקציבי הנאמד בכ-5.8%. מי שנמצאת מעליה במקום ה-25 ברשימה היא העיר מודיעין עילית, עם הכנסות תקציב רגיל הנאמדות בכ-216.2 מיליון ש"ח וגירעון תקציבי הנאמד בכ-0.9%. הרצליה ממשיכה להוביל במקום הראשון עם הכנסות תקציב רגיל שנתיות הנאמדות בכ-795.7 מיליון ש"ח ועודף תקציבי הנאמד בכ-1.3%.

עיר בינונית נוספת היא עיריית בני ברק, שנמצאת במקום ה-17 עם הכנסות תקציב רגיל שנתיות הנאמדות בכ-1,081.8 מיליארד ₪ ועודף תקציבי הנאמד בכ- 0.1%.

בדירוג 39 הערים הקטנות, נמצאת עיריית נתיבות בתחתית הרשימה, עם הכנסות תקציב רגיל הנאמדות בכ-154.5 מיליון ש"ח וגירעון תקציבי הנאמד בכ-3.1%. עיריית ראש העין ממשיכה להוביל את הדירוג במקום הראשון עם הכנסות תקציב רגיל שנתיות של 295 מיליון ש"ח ועודף תקציבי הנאמד ב-1.9%.

עוד בערים הקטנות החרדיות: עיריית אלעד במקום ה-26 עם הכנסות תקציב רגיל שנתיות הנאמדות בכ-143.9 מיליון ₪ ומצליחה לשמור על איזון תקציבי ללא גירעונות. ואילו עיריית ביתר עילית במקום ה-33 עם הכנסות תקציב רגיל שנתיות הנאמדות בכ-175 מיליון ₪ ועודף תקציבי הנאמד בכ- 0.5%

דירוג הרשויות המקומיות של DUN'S100 לשנת 2016 מבוסס על 5 פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית. דירוג הרשויות המקומיות כולל 74 ערים בישראל ומתבסס על נתוני העסקים במשק ממאגרי דן אנד ברדסטריט וכן על הנתונים הפיננסים של הרשויות לשנת 2014, אשר מפורסמים על ידי משרד הפנים.

דירוג הערים מתחלק לשלושה חלקים: הערים הגדולות - המונות למעלה מ-200,000 תושבים. הערים הבינוניות - המונות בין 50,000 ל- 200,000 תושבים. הערים הקטנות - המונות מתחת ל-50,000 תושבים. המדורגות הראשונות מבין הערים הגדולות, (תל אביב), הערים הבינוניות (הרצליה) והערים הקטנות (ראש העין) ממשיכות לשמור על מעמדן במקום הראשון מבין המדורגות. יחד עם זאת יש מספר ערים שעשו קפיצה משמעותית בדירוג עקב עלייה בהכנסות וצמצום הגרעון התקציבי.

הדירוג מבוסס על מודל המשקלל 5 פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית. הפרמטרים לפיהם נקבע הדירוג הינם: שיעור עודף / גרעון בתקציב הרגיל; שיעור גביית ארנונה; דירוג סוציו-אקונומי; יחס תושבים לעסקים; יחס מענקים לסך תקציב רגיל.

אפרת שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל, ציינה כי "דירוג הרשויות המקומיות, אשר משקלל פרמטרים פיננסיים ועסקיים המעידים על חוסנה של הרשות,מראה כיצד באמצעות ניהול נכון ובקרה על הפרמטרים המשמעותיים לשגשוגה של העיר ניתן להשתלב ולהתבסס בצמרת הערים המובילות לאורך זמן".,
הערים החזקות והחלשות בית שמש ירושלים מודיעין עילית דירוג הערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד