כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דיירי בתי ורשה שוכנו בבתי מלון • החשד: אפיית מצות פיראטית

דיירי המבנה בבתי ורשה שעלה באש, פונו לבתי מלון סמוכים בשל סכנת קריסה • סגר"ע ירושלים יוסי דייטש ל'בחדרי חרדים': "בשלב זה, יש סכנת חיים לגור שם. לא נסכן נפשות" • לפי החשד, הסיבה לדליקה היא אפיית מצות פיראטית

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שעות לאחר כיבוי השריפה בשכונת בתי ורשה במאה שערים, עולה חשד ראשוני לפיו השריפה פרצה כתוצאה מאפיית מצות באחת מדירות הבניין, באמצעות מבער גז בצורה פיראטית.

"23 משפחות כבר קיבלו הודעה מהעירייה כי הוזמן עבורן חדרי לינה בבתי המלון בעיר", אומר סגן ומ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש ל'בחדרי חרדים'.

כתוצאה מהשריפה, נגרם נזק כבד למבנה כולו. התקרה של הדירות העליונות קרסה כולה, חלק מהדירות נשרפו כליל. בדירות שבקומה התחתונה, יש בעיקר נזקי מים וככלל מרחפת סכנת קריסה של המבנה.

מהנדס עיריית ירושלים שהגיע למקום, הוציא צו סגירה זמני לבניין, מחשש לקריסת המבנה על יושביו.

יצויין, כי טרם ברור מה גרם לשריפה, והחשד מאפיית מצות פיראטית הוא חלק ממכלול החשדות הנחקרים על ידי קצין חקירות בכבאות והצלה ירושלים.


צפו בתיעוד הבניין עולה באש. צילום: כבאות והצלה י-ם, נייעסטאר, דוברות זק"א

"בשלב זה ישנה סכנת חיים לגור במבנה", אומר יוסי דייטש ל'בחדרי'. "אין ברירה, חייבים לגדר את המקום. צריכים להכנס צוותים של מבנים מסוכנים, לפרק את הגג דבר ראשון, לבדוק את יציבות כל המבנה בעקבות השריפה, ורק לאחר מכן נוכל לבדוק אם ניתן להכנס ולגור שם. לא נסכן נפש של בן אדם אחד חס וחלילה, אם יקרה משהו, אנחנו לא מוכנים לקחת סיכון".

דייטש הוסיף: "צוותי הרווחה בעיריית ירושלים שכרו חדרים בבתי מלון באיזור, עבור 23 משפחות שבוודאות לא יוכלו לישון הלילה בבתיהם בעקבות הסכנה. לגבי שאר המשפחות, העירייה עומדת בקשר איתן, ומשתדלת לסייע ככל הניתן".

בנוסף, העירייה כבר יצרה קשר עם 'הקדש בתי ורשא', על מנת לסדר ולזרז את הליכי השיפוץ ותביעות הביטוח, על מנת שחיי התושבים יוכלו לשוב למסלולם מהר ככל האפשר.

אגף הרווחה מעביר את המשפחות לבתי מלון. צילום: קבוצת מדברים תקשורת




זירת השריפה בצהרים. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


























שריפה מאה שערים בתי ורשה ירושלים ביטוח מבנה מסוכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד