י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איתות לרוסיה: ספינות מלחמה טורקיות באוקראינה. תיעוד

בעוד המתח בין טורקיה לרוסיה נמשך, אנקרה מתריסה ומשגרת ספינות מלחמה לנמל האוקראיני הקרוב לחצי האי-קרים - אודסה

אחת הספינות הטורקיות, באודסה אתמול. צילום: בחדרי חרדים
אחת הספינות הטורקיות, באודסה אתמול. צילום: בחדרי חרדים

איתות טורקי-אוקראיני. בצל המתיחות עם רוסיה, ספינות מלחמה טורקיות - (Salihreis ו Bartin) - עגנו אתמול (ראשון), בעיר הנמל אודסה שלחופי הים השחור.

לדברי מקורות צבאיים באוקראינה הביקור הוא במסגרת הסכם שיתוף פעולה בינלאומי בין טורקיה לאוקראינה, הסכם שנחתם בין צבא טורקיה לכוחות המזוינים באוקראינה. לדברי המקור, האוניות יעגנו בנמל אודסה למשך מספר ימים ויהיו פתוחות לביקור הקהל הרחב.

ביקור זה אינו ביקור תמים, אלא ביקור עם מטרה ברורה והצהרה אסטרטגית. זהו למעשה שליחת איתות למוסקבה על הידוק הקשרים בין שתי המדינות אשר המכנה המשותף להן הוא - שיחסיהם עם מוסקבה הידרדרו. באוקראינה מאז תחילת המהפכה ב2014, ובטורקיה מאז שאנקרה הפילה את מטוס הקרב הרוסי בגבול סוריה.

טורקיה עדיין אינה מתנצלת על הפלת המטוס הרוסי, ויתרה מכך היא אינה מוותרת על "כבודה", למרות הנזקים הכלכליים שנגרמו לה ע"י רוסיה, כתוצאה מהסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה ע"י מוסקבה.

טורקיה כעת מתגרה ומתריסה בפני רוסיה ע"י שליחת אוניות מלחמה לנמל אודסה באוקראינה, הממוקם גיאוגרפית לא הרחק מחצי-האי-קרים שנכבש ע"י רוסיה לאחר המהפכה. וכזכור ביקורו של ח"כ מרגי במקום עורר תקרית דיפלומטית.

אוקראינה מצידה, מרוצה מאוד מההתפתחות, שכן לראשונה יש לה פרטנר למאבק "הקר" ברוסיה. מפני שעד לרגע זה אף מדינה לא העזה להתערב במאבק מול רוסיה.

במקביל, פורסם השבוע באוקראינה, שלמרות הסכמי הפסקת-אש שנחתמו בין אוקראינה לרוסיה במינסק - הלחימה במזרח המדינה לא הסתיימה, אלא אפילו התגברה לאחרונה. רק בחודש שעבר נהרגו 19 חיילים אוקראינים ומעל 150 נפצעו.

ההיסטוריה מלמדת שמוסקבה לא תעבור על הגעת הספינות הטורקיות לאודסה, ללא תגובה מצידה.









ספינות מלחמה נמל אודסה טורקיה אוקראינה רוסיה טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד