כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

התגובה של הרב: "יש לך מזל שלא תפסתי אותך"

בית כנסת בסידני שבאוסטרליה הושחת בצלבי קרס והרב פרסם הודעה ברשת: "מזל שלא תפסתי אותך"

צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק

אנטישמיות מעבר לים: צלבי קרס רוססו סביב בית כנסת בסידני במהלך השבת האחרונה.

צלבי קרס רוססו על קירות בית הכנסת ועל תחנות אוטובוס במרוברה, פרבר מזרחי של העיר סידני.

רב הקהילה יוסי פרידמן פרסם בפייסבוק פוסט מודאג בשל העניין שזכה לתפוצה רבה ברשת. הרב כתב: "אני רותח מזעם. אדם פחדן ריסס צלבי קרס לצד בית הכנסת שלי ועל תחנות אוטובוס. בקרבת מקום ואני לא יכול להפסיק לחשוב על זה.

"זה מעשה אלים נגד העם היהודי ואנשי הקהילה שלי ואני לא יכול להיות שקט: מה יכול לגרום לאדם לעשות זאת? למה שנאה כזאת? בית הכנסת הוא מקום מיוחד. בתוך הקירות שלנו, הזמן מתקתק בקצב שונה. אנו מתפללים והוגים. ואנשים מכל הגילאים באים לרכוש תבונה וידע. במטבח שלנו, נשים, גברים וילדים מבשלים ארוחות לנזקקים. בקיצור, בית כנסת היא סמל של שלום. זה איפה שאנו תומכים אחד בשני בעת משבר וחוגגים יחד, בעת שמחה. זו המטרה: לעורר השראה אצל כל מי שנכנס לכאן להפוך לאדם טוב יותר. אז למה שמישהו ירצה להשחית אותו?

"אנו גאים לחיות במדינה כמו אוסטרליה שלאזרחיה יש זכויות שלא ניתנו לאזרחי ארצות אחרות. אחד מאותן זכויות היא היא החופש לבחור באמונה הדתית והביטוי לאמונות האלה. כל אדם שתוקף את זולתו על רקע אתני או דת אינו ראוי להיקרא אוסטרלי. אין מקום בחברה שלנו לגזענות והיא בגידה בערכי היסוד שלנו.

לסיום אומר הרב: "יש לי הודעה למרסס שחילל את בית הכנסת והעליב אותנו: "אני מרחם עליך. השנאה שלך תהרוס אותך. ועוד הודעה אחת: היה לך הרבה מזל שלא הייתי שם כדי לתפוס אותך".
אוסטרליה צלבי קרס אנטישמיות משטרה פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד