י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קינת השופטים העליונים: "אוי מה היה לנו"

דמעות התנין של שופטי ביהמ"ש העליון: אהרון ברק - אבי המהפכה השיפוטית - מזועזע מהתקפות שרת המשפטים

אהרון ברק. צילום: אורי לנץ, פלאש90
אהרון ברק. צילום: אורי לנץ, פלאש90

שופטי ביהמ"ש העליון מבכים את ההתקפות נגדם: שופטי ביהמ"ש העליון בעבר ובהווה התגייסו הערב (ב), כדי לתקוף את שרת המשפטים בשל דבריה נגד בית המשפט העליון.

במושב לזכרו של היועץ המשפטי לממשלה המנוח גדעון האוזנר, הקדישו הדוברים מהמערכת המשפטית את נאומיהם למתקפה נגד שרת המשפטים איילת שקד.

שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין אמר: "איומים לא ירתיעו אותנו. נעשה את עבודתנו כמו שצריך. תפקיד שומרי הסף בדמוקרטיה ובמערכת פוליטית חשוב ביותר".

נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק קונן: "הלב דואב. אוי, לאן שהגענו. באין חוק אין ממשלה, מצד שני, לממשלה שיקול דעת רחב במדיניות. החוק מסמיך את בית המשפט להחליט מה שפיט. ואם אין הוראה אחרת בחוק צריך לצמצם את 'החורים השחורים' הללו".

שופט בית המשפט העליון בדימוס יצחק זמיר אמר: "מעולם לא היה כדבר הזה, בית המשפט העליון תמיד נתון בביקורת. אך מעולם לא היו כל כך הרבה התקפות בוטות עליו. בעבר ידעו כל שרי המשפטים שעליהם להגן על בית המשפט העליון. בית המשפט העליון מגן מפני הפקרות אחרת זו אנרכיה או דיקטטורה".

הדברים באו כתגובה לדברי שקד כי "שוב הפך בית המשפט לזירה שבה מתבררות שאלות פוליטיות ומקרו-כלכליות, שאלות שאמורות להיות מוכרעות לא באולם הגדול, אלא באולמות קטנים של בתי ספר וגני ילדים פעם בארבע שנים בשעה שאנשים הולכים לבחירות ובוחרים בנציגיהם לכנסת".

"השופט אהרן ברק קרא להם חורים שחורים של הכול שפיט, אני קוראת להם מרחבי משילות. כך הגענו למצב שהעותרים נגד מתווה הגז הם עמותות וחברי כנסת שיש להם זכות לקדם את דעותיהם הפוליטיות, אך במקום לעשות זאת בכנסת הם עושים זאת דרך מערכת המשפט".

"שוב אנו נתקלים בהפעלת סמכות ללא אחריות. הכלי שעשה בית המשפט כדי לפסול את פסקת היציבות לא חוקק בכנסת. כל זה מוביל לחוסר יציבות משפטית, שכן הממשלה צריכה לנהל משא ומתן בגודל היסטורי, כשהמסגרת המשפטית שבה היא פועלת בלתי צפויה".
ביהמש העליון אהרון ברק איילת שקד שרת המשפטים פסיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד