י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הזיכרונות של הרב בעק מהגראי"ל שטיינמן

הרב בעק הלך לעולמו אתמול • בחוברת "כאייל תערוג" מובאות עדויות משמו, על רבו הגדול הגראי"ל שטיינמן

הרב יעקב נטע בעק ז"ל (באדיבות המצלם)
הרב יעקב נטע בעק ז"ל (באדיבות המצלם)

אתמול נפטר הרבני רבי יעקב נטע בעק ז"ל, מחשובי חסידי ויז'ניץ ומראשי וחשובי הקהילה בציריך. הרב יעקב נטע בעק היה תלמידו של הגראי"ל שטיינמן בישיבת 'עץ חיים' במונטריי, והמשיך לעמוד עימו בקשר במהלך השנים.

בגליונות 'כאיל תערוג' מתורתו של הגראי"ל, מובאות משמו כמה עדויות על הנהגתו של הרב שטיינמן בישיבה, ועל קשריו עם הגאון רבי משה סולובייצ'יק זצ"ל.

הרב בעק סיפר בחייו "ר' אהרן לייב למד בישיבה, כשברח מהגיוס הפולני, וכשהגיעו ימי חנוכה, והנה דבר פלא. אף פעם לא ראיתי כזה דבר, אצל ר' אהרן לייב כל דקה היה חשובה לו מאוד, חצי שעה הוא התעסק בפתילות, עם כל הכוחות ואני לא יכול לשכוח את זה, בכזה אהבה שהוא הכין את הנרות. שבעים שנה כבר חלפו, והמראה הגדול של חיבוב מצוה לא מש מזכרוני".

"באחת השבתות" סיפר הרב בעק, "כבו הנרות בחדר אוכל של הישיבה, והביאו גוי שידליק אותם, וזה היה שלא כדי. הרב שטיינמן שהיה בחור אז הגיע לסעודה, ואכל ושהה שם וכל הזמן היו עיניו עצומות כדי שלא יהנה ממעשה שבת".

הרב בעק מספר כי הגראי"ל אירגן שיעור בחפץ חיים, ולימד את הבחורים כל ערב מספר חפץ חיים כדי להתחזק בשמירת הלשון. בנוסף, היה הגראי"ל לומד כל הלילה, וכשהיה מתעייף היה מנמנם קצת על הכסא ואחרי כמה דקות מתעורר וממשיך בלימוד. תלמידים עקבו אחרי מיטתו בישיבה וראו שמעולם לא שכב במיטה בישיבה, רק נמנם דרך לימודו על הספסל.

לסיום סיפר הרב בעק ז"ל כי בעת גזירת גיוס בנות, הפעיל הגראי"ל את הגאון רבי משה סולובייציק שיעשה פעולות מסיומות להצלת הגזירה במדינת שוויץ, ו"הרבה פעלו לביטול הגזירה".
הרב בעק הרב שטיינמן שוויץ כאיל תערוג גיוס בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד