כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חברת הנדל"ן של ענבל אור תפורק: "אין סיכוי להבראת החברה"

"מסד הנתונים מעיד על חדלות פירעון, לחברות חובות במאות מיליוני ש', תהיות בקשר למהימנות הדוחות הכספיים" • הדיון בבקשה לצו לכינוס נכסים: ב-1.6

חברת הנדל"ן של ענבל אור תפורק: "אין סיכוי להבראת החברה"



שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב איתן אורנשטיין שלח הבוקר (ג') את חברת אור סיטי נדל"ן של ענבל אור לפירוק. אורנשטיין פסק ואמר בהחלטתו כי "אין סיכוי להבראת החברה". למשמע ההחלטה של השופט, ענבל אור ישבה בזרועות חבוקות והרכינה ראש.

השופט הוציא צו עיכוב יציאה מן הארץ נגד ענבל אור וקבע דיון בבקשה למתן צו לכינוס נכסים ליום 1.6.16, בשעה 08:30. כמו כן, הורה אורנשטיין למנות מפרק אחד לכל החברות בקבוצת ענבל אור, מי ששימש כנאמן לקבוצה בימים האחרונים - עו"ד איתן ארז. עו"ד ארז ימונה גם ככונס נכסים זמני לנכסיה של ענבל אור באופן אישי. אור תתייצב לחקירה בפני ארז במועד שיתואם בימים הקרובים.

אורנשטיין אמר בהחלטתו: "עד כה נמנעתי מהעברת החברה לפירוק, שכן נטיית בית המשפט לאפשר הבראה. ואולם, השתכנעתי שאין סיכוי סביר להבראת החברה". השופט מנה בין היתר את הגילויים אודות עירוב כספי הרוכשים זה בזה, ואת משיכת הכספים לצרכים האישיים של ענבל אור. אורנשטיין קבע אף כי "החברות נוהלו בשיטת הפירמידה", וציין את הצ'קים החוזרים ואת אי העמידה של אור בתשלומים לקופת ההקפאה.

המכתב האישי לשופט לא הועיל

"הנזק כתוצאה מפירוק אינו גדול מהנזק בהליך ההקפאה", קבע אורנשטיין וציין כי החברות בקבוצה הולכות וצוברות חובות וריביות. "מסד הנתונים שהונח בפני מעיד על חדלות פירעון. לחברות חובות במאות מיליוני שקלים, וקיימות תהיות בקשר למהימנות הדוחות הכספיים שהוגשו. מסקנתי איפוא, כי יש מקום למתן צו לפירוק החברות", קבע השופט והוסיף כי "ממסמכים שנחשפתי אליהם, עולה כי נכסים השייכים לאור נרשמו על שם אחרים" (בין היתר גיסתה ובנותיה הקטינות - ג'מ').

ההחלטה הגיעה לאחר דיון דרמטי שהתקיים השבוע בבית המשפט ולאחר מכתב אישי ששיגרה אור לשופט, בו טענה לקיומם של מקורות חדשים למימון הקפאת ההליכים. זאת, לאחר שלא עמדה בתשלום לקופת הקפאת ההליכים עד כה. הנאמן בתיק, עו"ד ארז, ביטל את הטענות החדשות של אור ותיאר אותן כ"שפן" ששלפה אור ברגע האחרון, במטרה למשוך זמן.

השופט אורנשטיין הטיח בדיון שלשום ביקורת קשה באור וברואי החשבון שלה ממשרד שטינמץ-עמינח, וזאת במיוחד ביחס לדיווחים החשבונאיים הבעייתיים לכאורה של אור בדוח הכספי של אור סיטי לשנת 2014, שנחתם באמצע 2015. בין היתר ביקר השופט את הכללת זכות התביעה בנוגע לאופציה שפקעה לרכישת קרקע בפרויקט "בבלי דרום" כמלאי בשווי כ-18 מיליון שקל, זאת בעוד תביעה בגין הזכות טרם הוגשה.

חקירה פלילית במשטרה

הפירוק הוא לא הצרה היחידה של ענבל אור. אתמול פורסם כי המשטרה פתחה בחקירה פלילית נגד אור, בחשד להונאה ומירמה את רוכשי הדירות. החוקרים מתמקדים בדוח הנאמן שהראה כי אור הונתה רוכשי דירות לכאורה וכי נהגה לרשום דירות על שמם של שני רוכשים.

כזכור, לאחרונה עלו טענות נגד יזמית הנדל"ן על מכירת דירות בכפל וכן על הצגת מסמך מזויף לבנק מזרחי-טפחות. בנק מזרחי טען כי אור "מכרה דירה בעורמה ותוך הטעיית קונה". לטענת הבנק, אור חתמה על הסכם מכר למכירת דירה שבבעלותה ברחוב ריינס בגבעתיים, לאחר שהייתה כבר בקשה לפירוק זמני נגדה.

כן נזכיר, כי אור נחקרה מספר פעמים ברשות המסים בחשד להעלמות מס בהיקף עשרות מיליוני שקלים.
ענבל אור אור סיטי נדלן פירוק חברת הנדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד