כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מסתמן: ליבון כלי אפיית מצות גרמו לשריפה הקשה במאה שערים

חקירת השריפה בבתי ורשה שבמאה שערים: היא פרצה כנראה, לאחר דליפת גז ממבער ששימש לליבון כלי אפייה • שכן ל'בחדרי': "במשך שנים בני הזוג אופים מצות בבית - לא בטוח אם רק לתצרוכת עצמית" • 23 דירות ניזוקו, הגג קרס

השריפה אתמול. צילום: דוברות זק"א
השריפה אתמול. צילום: דוברות זק"א

השריפה בבתי ורשה: מתחזקת היום (ג) ההערכה כי הגורם לפרוץ השריפה אתמול בבבתי ורשה שבמאה שערים בירושלים, הוא ליבון כלי אפיית מצות בתוך דירה, עם מבער גז שחיבוריו לא היו תקינים.

מיד לאחר פרוץ השריפה בבניין מגורים ברחוב עבודת ישראל בשכונת מאה שערים, חוקרי כבאות והצלה ירושלים פתחו בחקירה, על מנת לגלות מה גרם לשריפה שגבתה נזק כלכלי גדול לשורה של בתים, ולפציעתם של שני בני אדם, והוקם לשם כך צוות חקירה מיוחד.

בדירה בה פרצה השריפה, נמצא מבער גז (ברנר), וכן כלי אפיית מצות, כגון מערוך, מחורר ועוד כלים.


בלון גז ומבער שנמצאו בחדר בו פרצה השריפה. צילום: כבאות והצלה ירושלים

ל'בחדרי חרדים' נודע כי על פי החשד המסתמן, מבער הוכנס לתוך אחת הדירות בקומה השנייה, שם החלו בליבון כלים לקראת אפיית מצות. החיבור של צינור הגז כנראה לא היה חזק דיו, גז דלף לחלל החדר, ובשלב מסויים הגז בחלל החדר נדלק מאש המבער וגרם לפיצוץ. יצויין, כי טרם הסתיימה החקירה המלאה, ופרטיה יפורסמו על ידי חוקרי הכיבוי בהמשך היום.

בסיום החקירה, מסקנות חקירת השריפה שבוצעה ע"י חוקרי כבאות והצלה מחוז ירושלים יועברו לידי משטרת ישראל.


צפו בתיעוד הבניין עולה באש. צילום: כבאות והצלה י-ם, נייעסטאר, דוברות זק"א

אתמול בשעות הצהרים, נשמע פיצוץ בשכונה, ולהבות אש ליחכו בניין מגורים גדול, אשר בו עשרות דירות. צוותי כיבוי הגיעו במהירות למקום, פילסו את דרכם בין הסקרנים הרבים ובמשך שעה וחצי עמלו על כיבוי האש, מיד לאחר שחולצו כל הדיירים. שני בני אדם, בן 74 ובת 67 פונו לבית החולים הדסה כשהם סובלים מכוויות 20-30 אחוז משטח גופם.

יצויין כי מדובר בבניין בן שתי קומות שנבנה לפני כ-100 שנים ובו כ-30 דירות, וכמובן לא בסטנדרטים של הבנייה הקיימות כיום. הדירה בה החל השריפה, נמצאת בקומה השנייה, ומשם פונו שני נפגעים, הבעל בן 74 נכווה ב30% מגופו ואשתו בת 67 שנכוותה ב-20% מגופה, הם עדיין מטופלים במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם, כשהם בהכרה מלאה.


כלים לאפיית מצות. צילום: כבאות והצלה ירושלים

"במשך שנים בני הזוג מכינים מצות באופן עצמאי בבית", מספר אחד השכנים ל'בחדרי', ולדבריו כבר בחג החנוכה הם מתחילים בהכנות: "לא ברור לי אם מדובר בתצרוכת עצמית או לקהל גדול יותר, אך הכל נעשה בתוך הבית עצמו. טחינת הקמח, ליבון הכלים וכן האפייה עצמה".

23 דירות מגורים ניזוקו בצורה שלא ניתן להתגורר בהן בשלב זה, מחשש לקריסה. שבע מהדירות נשרפו לחלוטין. חלק מגג המבנה קרס, ועשרות דירות נוספות ניזוקו.

בכבאות והצלה ירושלים שבים ומפצירים בציבור להיזהר ממאפיות פיראטיות מסוכנות, ומשימוש מסוכן ולא ראוי במיכלי גז ותנורים ארעיים ומזכירים, כי בכל שנה נפגעים ונפצעים אזרחים רבים כתוצאה מאפיית מצות במאפיות פיראטיות וכן בעקבות "ליבון והגעלת כלים" באופן רשלני ומסוכן.
חקירת שריפה אפיית מצות ליבון כלים ירושלים מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד