ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מטפלת חרדית ירושלמית חשודה בהתעללות

מטפלת משכונת גבעת שאול בירושלים, נחקרה בחשד להתעללות והזנחה, לאחר מקרה מוות בעריסה, שאירע בפעוטון שבניהולה

מטפלת חרדית ירושלמית חשודה בהתעללות

לאחר מקרה מוות בעריסה בשכונת גבעת שאול בירושלים, המטפלת שדיווחה על המקרה לרשויות החוק, נחקרה אתמול באזהרה בחשד להתעללות והזנחת הילדים, והיא הובאה היום (ג) לפני שופט.

לפני כחודש, בכ"ו אדר א', תינוק בן ארבעה חודשים איבד את הכרתו בבית מטפלת בשכונת גבעת שאול בירושלים. לאחר מאמצי החייאה התינוק פונה לבית החולים שערי צדק, שם נקבע מותו. המטפלת תושאלה, ובהמשך הוחלט כי הפעוט נפטר מתסמין מוות בעריסה.

גורמים שונים ממשטרת ירושלים ומחלקת הרווחה, נשלחו לבדוק את הדירה של המטפלת, שם נמצא כי הדירה אינה עונה על התנאים הנדרשים לצורך החזקת פעוטון על פי דין. אתמול היא נחקרה באזהרה במרחב מוריה בעיר, ובסיומה שוחררה.

בבית משפט השלום בירושלים, ביקשה המשטרה שהמטפלת לא תוכל עוד לטפל בילדים, בעקבות הממצאים שעלו בבדיקת המשטרה והרווחה. עורך הדין יאיר גולן, שמייצג את המטפלת הסכים כי מבחינה מנהלתית אכן היא לא קיבלה רשיון על פי דין לנהל מוסד מסוג זה, אך הוא כפר בכל טענה שהמשטרה ייחסה לה, של התעלולת או הזנחה.

עו"ד יאיר גולן ציין כי המטפלת מנהלת את הפעוטון מזה שנים רבות וזוכה להערצה רבה בקרב אמהות השכונה וכן מקבלת מכתבי תמיכה מכל ההורים, ולדבריו אין כל טענה כי התייחסה אל הפעוטות בהתעללות או הזנחה, אלא להיפך. "היא זוכה לשבחים רבים מכל ההורים שרוצים להמשיך ולשלוח את יליהם לטיפולה המסור באותה הדירה.

"אין כל תלונה על הזנחה מצידה" אומר עו"ד יאיר גולן ל'בחדרי'. "המשטרה ביקשה שמרשתי לא תוכל עוד להחזיק את הפעוטון. אך הוסכם כי היא לא תעסוק כמטפלת, עד שתשיג את האישורים הנדרשים". בית המשפט קבע כי תוכל להמשיך לעסוק בתחום לאחר השגת האישורים.
מוות בעריסה מטפלת התעללות רשלנות תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד