י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גפני תוקף את אגודה: "צריך שוויון - אל תפסעו על ראשי עם קודש"

בוועידת 'דגל התורה' שנפתחה בחפץ חיים, תקף יו"ר התנועה ח"כ משה גפני את 'אגודת ישראל' • קרא לממש את החוק הנורבגי ולהכניס את יעקב אשר לכנסת: "לא יכול להיות שאנחנו נהיה שניים מתוך ששה"

בכנס. צילום: דגל התורה
בכנס. צילום: דגל התורה

דגל נגד אגודה: יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תוקף הערב (ג), בפתח ועידת דגל התורה השלישית, את אגודת ישראל.

הערב נפתחה בקיבוץ חפץ חיים, הוועידה השלישית של 'דגל התורה' בהשתתפות חברי מועצת גדולי התורה וראשי ישיבות.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני קרא בנאום הפתיחה לאגודת ישראל, לקיים את החוק הנורבגי שיאפשר את כניסת מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, לכנסת וכפי שדרש בעבר בדברים ל'בחדרי חרדים'.



"אני פונה מעל במה זו לרב ליצמן וגם לחבריי באגודת ישראל", אמר, "אין אפשרות היום אחרי 27 שנה של הקמת דגל התורה לפסוע על ראשי עם קודש, חברי מועצת גדולי התורה, ראשי ישיבות, רבנים, זה לא יכול להיות שאנחנו נהיה שניים מתוך ששה.

"נכון שבעזרת השם, כשיהדות התורה תהיה 8 נציגים אז יהיו 50-50, אך עד אז זה צריך להיות שווה. הציבור שלנו לא מוכן לקבל את זה ואנחנו חיים בשלום, אנחנו פועלים יחד באהבה ובאחווה, ובשלום ורעות.

"אנחנו יודעים מי הוא האויב, ואנחנו יודעים מי החבר. אנחנו יודעים נגד מי אנחנו צריכים לפעול. צריך להתעשת ולדעת שהציבור של דגל התורה הוא ציבור גדול מאוד שהולך וגדל. בבית שאן יש ארבעה נציגים, ברמת השרון יש לנו סגן ראש עיר וכך בכל הארץ.

"אנו קוראים לחברינו באגודה: צריך לפעול יחד, לפעול בשווה, צריך שהנציגות תהיה שווה בשווה ואז באמת נקבל ביחד 8 מנדטים".

גפני הוסיף: "הנציגים החרדים הכפילו את התקציבים למוסדות החרדים וירדה רמת ההסתה נגד החרדים". לדבריו: "ב"ה אין הסתה נגד הציבור החרדי - מה שהיה פעם כשהיינו נושאים בתפקידים או מעבירים כסף ואנחנו מעבירים הרבה כסף את מה שמגיע בדין לעולם התורה, לחינוך. אנחנו לא סיימנו את המאבק בעניין הזה אבל הדברים הגדולים נעשו. אם מישהו חושב שיכולים למנוע בעדנו ללמוד תורה על ידי זה שיפסיקו תקציבים, אנחנו הכפלנו את התקציבים שהיו קודם".

גפני תקף את הבג"צ ואמר: "הם יכולים לפסוק מה שהם רוצים בעניין זה ובעניינם אחרים. מי שקורא את פסקי הדין שלהם יש שם אחד שכותב מה שהוא לומד בדף היומי וכל מה שנלווה לזה. אם הוא היה לומד אצלי בכולל הייתי זורק אותנו כיוון שסברות כאלה אברכים נורמלים לא יכולים להגיד".

ראש ישיבת חברון, וחבר המועצת של דגל, הגאון רבי דוד כהן אמר בנאומו: "צריך להוקיר ולהעריך את חברי הכנסת של 'דגל התורה'. אני מכיר מידיעה אישית מקרים של בחורים שהיו כבר בתוך הצבא והם נלחמו להציל גם אותם בלי להתפשר על אף בחור ובחור".

הגרש"ב סורוצקין אמר בנאומו במושב הפתיחה: "בשביל להגיע לויקשב ה' וישמע צריך שיהיה נדברו איש לרעהו, צריך בציבור שלנו להתחיל להיות לויאלי ולפרגן אחד לשני, לא משנה מי עשה, משנה מה עשה, אנשים אחים אנחנו - איש את רעהו יעזורו".
דגל התורה ועדה יהדות התורה אגודת ישראל משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד