י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הראשל"צ נכנע: הדיינים יוכלו להתמודד

בלחץ איום הבג"צ, נכנע הראשל"צ הרב יצחק יוסף ואישר לארבעה דיינים המסורבים להתמודד לבית הדין הרבני הגדול

הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן
הרב יצחק יוסף. צילום: יעקב כהן

בעקבות עתירה לבג"צ שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' והתערבות ארגון 'מבוי סתום', הודיע הראשון לציון הגר"י יוסף, כי הוא חוזר בו מהתנגדותו למתן כושר לארבעת הדיינים שביקשו אישור ממועצת הרבנות, להתמודד על מקום בבית הדין הרבני הגדול.

כזכור, בימים האחרונים שלח הראשון לציון מכתב ליו"ר הועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ, בו הוא קורא לכנס את הועדה באופן מיידי לאור האיום שמונח על שולחנו לביטול המינויים הזמניים אם הוועדה למינוי דיינים לא תתכנס בקרוב.

במקביל התנגד הראשון לציון לאישור מועצת הרבנות הראשית לארבעה דיינים, להתמודד על מקום בבית הדין הגדול. על פי התקנות כל מועמד חייב לקבל את אישור מועצת הרבנות.

אחת הסיבות להתנגדות הראשון לציון הייתה התמודדותו של הדיין הרב יאיר בן מנחם, המשתייך לציבור הדתי לאומי ונחשב לדיין יוצא דופן בכישוריו.

לאחר לחץ כבד שהפעיל ארגון 'מבוי סתום' ופניות ליועמ"ש ופנייה לבג"צ שפורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים', הסכים הראשון לציון לאשר את ההתמודדות. ארבעת הדיינים הם: הרב הדיין יהודה יאיר בן מנחם, הרב הדיין אייל יוסף, הרב הדיין זבדיה כהן והרב הדיין אליהו דוד רוזנטל.

עו"ד בתיה כהנא דרור מ'מבוי סתום', הגיבה כי היא מברכת על ההחלטה לאפשר לדיינים להתמודד על מקום בבית הגדול. "המונופול הרבני הקיים בישראל בתחום הדין האישי", אמרה, "מחייב את הרבנות לנהוג במשנה זהירות בנקיון כפיים וע"פ הנהלים כאשר מדובר במינויי דיינים. אני מקווה כי בפעם הבאה הרב הראשי הספרדי ימנע אתחילול ה' הזה ולא יאפשר מינויים רק תחת חרב בגצ ופניות ליועמ"ש".



הרב הראשי ראשון לציון הרב יצחק יוסף דיינים מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד