י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מסמכי פנמה: ראש ממשלת איסלנד התפטר

סיגמונדור גונלאוגסון, ששמו נקשר בפרשת העלמות המס הבינלאומית, הודיע לסיעתו על התפטרותו

ראש ממשלת איסלנד
ראש ממשלת איסלנד

ראש ממשלת איסלנד סיגמונדור גונלאוגסון ביקש היום (ג') מהנשיא לפזר את הפרלמנט בעקבות מעורבתו בפרשת "מסמכי פנמה", שלפיה הסתיר את השקעותיו בחברות מעבר לים. לפי הטלוויזיה המקומית, הנשיא אולפור רגנר גרימסון סירב לבקשתו. בתום הפגישה בין השניים, ביקש הנשיא לקיים שיחות עם המפלגות הגדולות בקואליציה בטרם יקבל החלטה.

עם זאת, שעות ספורות לאחר מכן דווח ברשת האיסלנדית RUV כי הוא הודיע לחברי סיעתו על התפטרותו. על פי הדיווח, הוא ימשיך לכהן כראש המפלגה הפרוגרסיבית, ושר החקלאות סיגור אינגי יוהנסון ימונה במקומו לראשות הממשלה. אתמול העלתה האופוזיציה הליך להצבעת אי-אמון בממשלה ואלפי תושבים התאספו מחוץ לפרלמנט והפגינו נגד ראש הממשלה.

על פי המסמכים שדלפו, סיגמונדור ואשתו החזיקו בחברה באיי הבתולה הבריטיים, המשמשים מקלט מס, עוד כשנכנס לראשונה לפרלמנט ב-2009, אז מכר את מניותיו בחברה לרעייתו בדולר אחד בלבד.

לחברה אף היו איגרות חוב בשווי מיליוני דולרים בשלושה בנקים גדולים במדינה, שפשטו את הרגל במהלך המשבר הכלכלי הגדול ב-2008 - מה שהפך אותו לאחד מבעלי החוב. במשא ומתן שניהלה ממשלתו עם הנושים בשנה שעברה הוא לא הצהיר על קשריו המשפחתיים לסוגייה.

אחרי שאתמול סירב להתפטר, ראש ממשלת איסלנד היה נתון ללחץ גם מצד גורמים בתוך הקואליציה שלו. היום הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "אמרתי למנהיג מפלגת העצמאות כי אם חבריה אינם סבורים שהם יכולים לתמוך בממשלה כדי להשלים מטרות משותפות, אפזר את הפרלמנט ואקרא לבחירות כלליות".
איסלנד פנמה מסמכים מס הכנסה התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד