ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

תבוסה לתביעה: החייל היורה יישאר במעצר פתוח

תבוסה לתביעה: החייל שביצע ירי לעבר המחבל בחברון יישאר במעצר פתוח בבסיסו

החייל בבית המשפט. צילום: פלאש90
החייל בבית המשפט. צילום: פלאש90

תבוסה לתביעה: החייל שביצע ירי לעבר המחבל בחברון יישאר במעצר פתוח בבסיסו, כך קבע היום (ג), המשנה לנשיא בית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתל אביב, תת-אלוף דורון פיילס.

את הערר על תנאי המעצר של החייל הגישה התביעה הצבאית. השופט קבע כי החייל ישוחרר למעצר פתוח בבסיס מפקדת חטיבת כפיר, עד לדיון הנוסף שצפוי להתקיים ביום חמישי.

השופט תא"ל דורון פיילס קבע כי ההחלטה משבוע שעבר של שופט בית הדין הצבאי המחוזי, סא"ל רונן שור, לפיה החייל ישוחרר לחלופת מעצר - היא ראויה. על פי תנאי השחרור, החייל שוהה בריתוק ועושה עושה עבודות רס"ר במהלך היום. על החייל נאסר ליצור קשר עם כל מי שקשור לחקירה, וכן נאסר עליו לשאת נשק.

בהחלטתו אמר השופט כי "לא כל הפשעים שעליהם עמדה התביעה הוסברו על ידי ההגנה באופן המניח את הדעת, אולם את עיקרם ניתן לתלות בסערת הנפש שבה היה מצוי המשיב".

עוד הוסיף השופט דורון פיילס "סערת נפש כזו אינה מפתיעה, יהא המניע שעמד ביסוד מעשי המשיב אשר יהא, מדובר באירוע מסעיר ומטלטל. בקטע הסרטון שבו נראה המשיב לוחץ ידיים, אין כדי להפריח את הרושם שהתקבל אצל שורת העדים כי המשיב היה נסער ומבולבל".

תוך כך, שר הביטחון, משה יעלון, התייחס לסערת הרג המחבל ואמר "יש גל התלהמות חסר תקדים. אני מציע שאת נוהלי הפתיחה באש יקבע הרמטכ"ל ולא ראשי כנופיות. לחלוטין לא נכנסתי ואני לא מוכן להיכנס להליך הפלילי. אני מודאג מאוד מהאווירה הציבורית. אני מודאג מהעליהום על הצבא".

עוד הוסיף: "נדרשתי לעניין מעל במת הכנסת אחרי שהפכו את הרמטכ"ל למוקצה, אחשוורוש שצריך להתפטר. מבין שרים שלא מתבטאים כי אינם בקיאים בזה, כשם שלא הבנתי שרים שלא היו בקיאים וכן התבטאו".
חייל בית משפט ירי מחבל צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד