כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הועדה הכריעה: קצב לא ישוחרר מהכלא

ועדת השחרורים התכנסה הבוקר והכריעה - הנשיא לשעבר משה קצב ימשיך לרצות את עונשו, ולא יזכה לשחרור מוקדם

משה קצב, צילום: משה גדעון, פלאש90
משה קצב, צילום: משה גדעון, פלאש90

הנשיא לעבר יישאר בכלא - ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר התכנסה הבוקר (ד'), והכריעה כי הנשיא לשעבר משה קצב, לא ישוחרר מכלאו וימשיך לרצות את עונש המאסר המלא.

"האסיר תופס את עצמו כקורבן", אמרו בוועדה, "הוא עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד". בנוסף, נימקו את החלטתם בכך שקצב לא הביע חרטה על מעשיו.

בתגובה להכרעה אמר עו"ד ציון אמיר, בא כוחו של משה קצב כי בכוונתם לערער. "התחלנו לקרוא את ההחלטה ואנחנו כמובן נערער עליה. הדבר המרכזי בהחלטה זה שאלת זכות יסוד חוקתית של כל אדם להמשיך ולדבוק באמונתו. צר לי עד מאוד שהחברה שלנו על כל מקבלי החלטות שלה השתעבדה להלכי רוח שמנשבים בחוץ".

משה קצב, שהורשע בתקיפה ובמעשים פליליים ביקש לקצר שליש מתקופת מאסרו ולהשתחרר בסוף החודש מכלא מעשיהו.

לפני כשבוע התייצב קצב האסיר בפני ועדת השחרורים וביקש לאשר את בקשתו להשתחחר. עם זאת עמדת המדינה הייתה שלא לאפשר את שחרורו שכן קצב מעולם לא הודה בעבירות שביצע ולא הביע חרטה עליהן. הוועדה דחתה את הכרעתה בשבוע, הייתה אמורה לתת את הכרעתה היום ובסופו של דבר התכנסה לדון על כך שוב, היום.

משה קצב כיהן כנשיאהּ השמיני של מדינת ישראל, וקודם לכן כראש מועצת קריית מלאכי, כחבר הכנסת וכשר בממשלות ישראל.

קצב הורשע בעבירות חמורות, שביצע בעת שכיהן כשר התיירות וכנשיא המדינה, וכן בשיבוש מהלכי משפט‏. החל מדצמבר 2011, הוא מרצה בשל כך שבע שנות מאסר בבית הסוהר מעשיהו.
משה קצב כלא ועדת השחרורים הרשעה בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד