כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

המפכ"ל: נגייס שוטרים חרדים לטיפול בבעיות המגזר

מפכ"ל המשטרה נאם בכנס עורכי הדין, הסביר על חוסר האמון של הציבור במשטרה ופרס את תכניתו לטיפול בבעיות מול המיעוטים בישראל

המכ"ל רוני אלשיך, צילום: ארן דולב
המכ"ל רוני אלשיך, צילום: ארן דולב

מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך נאם היום (ד') בכנס לשכת עורכי הדין באילת, והתייחס לצורך בחיזוק הקשר בין המשטרה למגזרים בישראל, וביניהם גם למגזר החרדי.

"אנחנו בעיצומה של מהפכה בנושא אמון הציבור, הוא שוזר ונשזר עם כל המהפכות האחרות", פתח המפכ"ל את נאומו. "המשטרה לא יכולה לתפקד בלי אמון ציבור. זה תנאי של המשטרה לתפקד. אמון זה לא יחסי ציבור. אנחנו חייבים את אמון הציבור איש לא יקרא לנו אם לא יאמינו בנו. נושא האמון הוא קריטי ויסודי אסור להתייחס אליו כיחסי ציבור".

"אנחנו מקדשים את השונות בין הטריטוריות. בכל אזור אזרח מוטרד ממשהו אחר. המשטרה צריכה לפתור את הבעיה של האזרח במקום שבו הוא חי, במקום שהוא מבלה. זה תהליך מורכב של הצפת בעיות, אבל זה צריך להיעשות עם הציבור".



המפכ"ל התייחס אף לנוהל כלפי מיעוטים בחברה הישראלית, וחיזוק הקשר עמם: "גם יוצאי קהילת אתיופיה, וגם נוצרים, דתיים, חרדים וחילונים וכל אחד שיוצא לשטח פוגש את האחרים, כל כך חשוב לעשות תהליך שמוציא את השוטר לשטח אחרת, שיבוא מוכן יותר לשטח. נגייס מכל האוכלוסייה. כך נבין איך לטפל בעבירות אלימות במשפחה בחברה הערבית, יחסים בתוך המשפחה בקהילה האתיופית ועבירות בחברה החרדית".

אלשיך שם על השולחן את אחת הבעיות הבוערות בתפקודה של המשטרה. "המשטרה הכריזה רק על נושא אחד טאבו שהוא - הדלפות מחקירה. אני משלם על זה מחיר אישי, אבל לא מוכן להישבר. לא נדליף מחקירה זה מאוד פופולרי לייצר כותרות. הדלפות מחקירה פוגעת בכבודו של האדם".

המפכ"ל הסביר עוד כי - "ההגדרה של לעבריין הוא מי שהגדיר את עצמו כעבריין - מי שנכנס לכלא, מי שלא מתבייש להיכנס לכלא ומי שמקבל על זה שכר. מי שמתבייש להיכנס לכלא הוא איננו עבריין. רוב מבצעי העבירות הם אזרחים נורמטיביים, וזה חשוב מאוד שהוא יוצא עם התובנה הזו לשטח. יש חשיבות רבה שאתה השוטר יודע במי הוא הולך לטפל. למשטרה יש את היכולת לשנות את הנורמות כי איננו רוצים לראות את האוכלוסייה בתוך הכלא. לפעמים קשה לשוטר לקחת את זה מנטלית למקום הנכון".
מפכל המשטרה רוני אלשיך שוטרים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד