י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

עורך יתד: "לא עיתונאים, אנחנו פראבדה"

בפאנל תקשורת שנערך בהשתתפות כתבי יתד נאמן, נאם עורך העיתון והגדיר מחדש את עבודת המערכת בביטאון 'דגל התורה'

פאנל תקשורת בועידת דגל התורה
פאנל תקשורת בועידת דגל התורה

"כתבי יתד נאמן הם לא עיתונאים", כך אומר הצהריים (ד') עורך 'יתד נאמן' ישראל פרידמן, בפאנל תקשורת שנערך בוועידה השלישית של 'דגל התורה' בקיבוץ 'חפץ חיים'.

בפאנל, שנערך בהנחיית הפרשן הפוליטי של 'יתד נאמן' אריה זיסמן - השתתפו ניצן חן יו"ר לשכת הפרסום הממשלתית, כתבה הפרלמנטרי של יתד נאמן אליעזר ראוכברגר, איש התקשורת חיים זיסוביץ ועורך 'יתד נאמן' ישראל פרידמן. המשתתפים דנו בנושא התקשורת החרדית והשפעתה.



עורך יתד ישראל פרידמן פתח - "היה עיתון חופשי שקראו לו 'פראבדה' אמרו לי שהמילה פראבדה זה אמת, והוא היה השקר המגויס הגדול ביותר שהעולם הכיר, אבל אנחנו באמת 'פראבדה' בתרגום המילולי האמיתי של המילה. אנחנו מביאים את קולה של האמת הכן האמיתית. מאיפה היומרה הזאת? כי אנחנו באמת לא עיתונאים, אלא בסה"כ מגפון, מגבירי קול לדבריהם ולכוונתם של גדולי ישראל.

"עם כל הרצון הטוב להיות בעלי דעה, אנחנו לא בעלי דעה. אוי לנו אם נהיה בעלי דעה. אשר על כן, כמו שדגל לא מפלגה אלא תנועה רעיונית שיש לה גם מפלגה, והיא מבטאת במישור הפוליטי את דעתם של גדולי ישראל, אנחנו בעיתון לא עיתון אלא ביטאון - וביטאון הוא לא חופשי.

"אנחנו מבטאים בקול רם וצלול את מה שגדולי ישראל מבקשים ומצפים מאתנו לחנך, לכתוב ולא לכתוב ולפעמים לשתוק. וגם שתיקה של אי דיבור לפעמים זה זעקה וגם אמירה וזה מה שעושים בביטאון".

הכתב הפרלמנטרי של יתד אליעזר ראוכברגר אמר - "יתד לא כותבים על הכול, ומסננים את החומר. גם העיתון הכללי מסנן, רק כל אחד מתהדר בנוצות לא לו. בתור איש תקשורת, גם בעירייה כשאני פונה לעיתונות הכללית שיציגו את זה בצורה שלי, אין כזה דבר - וזה חוסר הגינות. מתוך תגובה של 40 שורות הם מכניסים שורה אחת, זה חוסר הגינות. מישהו סיקר את הכינוס ברחובה של עיר ערב הבחירות בהשתתפות 100 אלף איש בעיתונות הכללית? אם זה היה בציבור החילוני זה היה מסוקר בסוף השבוע בכותרת ראשית".

יו"ר לע"מ ניצן חן אמר - "כל השיח שייך לעולם האתמול, לפני 20 שנה כולם הסיתו בשביל רייטינג, היום אנחנו חיים בעולם אחר. היום יותר בודקים במבחן האמיתי. גם ל'ישראל היום' יש אידיאולוגיה, תלוי למה - לכסף או להשקפה".

חן עקץ ואמר - "גפני וליצמן הם החכ"ים הכי מפורסמים וטובים. מותר להגיד ליצמן במקום הזה? והמרואיין הכי מרתק זה משה גפני, והוא מבין תקשורת עוד מאז שכל עיתונאי היה בהתחלה. לפני שנים בוועדת תקשורת בכנסת, שאותה ניהל אורי מקלב, כבר אז דאג לציבור הכללי.

"העיתון החרדי יתד נאמן נכלל גם בשקלול הדעות כמו ישראל היום. כבר ב-1992 כשהייתי כתב טלוויזיה הייתי נכנס לבני ברק וזיהו אותי, איך זיהו? הרי הם לא צופים", צחק חן.

ניצן חן הוסיף "משה גפני הוא שד משחת. ממזר במובן החיובי. יעקב אשר בא כמו סטודנט בן יומו לעבוד, והוא בולדוזר שרק רוצה לעבוד. אשר הוא הפתעת הכנסת ה-19 אני מקווה שיחזור בקרוב".
יתד נאמן התקשורת החרדית פראבדה ישראל פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד