כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדירוג: דרעי בראש, גפני וליצמן ראש בראש

את דירוג מאה האנשים שהוזכרו הכי הרבה פעמים ב-2015 בתקשורת מוביל ראש הממשלה, נראה אם תצליחו לנחש מי ארבעת החרדים שמופיעים בו

דרעי, ליצמן וגפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
דרעי, ליצמן וגפני. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היום (ד) מתפרסם הדו"ח השנתי של התקשורת בישראל 2015 - סדרי יום, שימושים ומגמות, בעריכת פרופ' רפי מן וד"ר אזי לב-און. זו השנה החמישית שבה מתפרסם הדו"ח על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל, בשיתוף פעולה עם יפעת מחקרי מדיה וחברת Vigo מקבוצת יפעת, וכן חברת קאנטר מדיה מחקרי TGI.

הדו"ח כולל מחקרים מקוריים לצד ריכוז נתונים ממגוון של סקרים על התקשורת שנערכו ב-2015 על ידי גורמים שונים. עשרת פרקי הדו"ח עוסקים בנושאים הבאים: בין הבחירות לגל הטרור: סדר היום התקשורתי; שימוש המדיה בישראל – נתונים ומגמות; עוגת הפרסום; יומן אירועי התקשורת; שיח השנאה ברשת; סוגיות מפתח בשיח הציבורי בישראל – תקשורת מול דעת הקהל; סוגיות בחופש העיתונות; מדיה, ילדים ובני נוער: נתוני צריכה, הרגלי שימוש ופרקטיקות חברתיות; עדיין לא נפרדים מהנייר: ספרים דיגיטליים בישראל; ממים אינטרנטיים.

בין השאר מופיע בדו"ח רשימת מאה האנשים המוזכרים ביותר בשנת 2015 בתקשורת בישראל: בראש הרשימה מופיע כמובן ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 132,686 אזכורים בשנת 2015, כשאחריו בסדר יורד כחלון, בנט ויאיר לפיד. המקום החמישי והשישי מאיישים מבקר המדינה והיועץ המשפטי עד לא מזמן - יוסף שפירא ויהודה ויינשטיין.

החרדי הראשון בדירוג נמצא במקום השביעי - אריה דרעי, שזכה במהלך 2015 ל-44,998 אזכורים בתקשורת. מקום אחד מעל יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג.

בהמשך הדירוג 'החרדי' שר הבריאות יעקב ליצמן, שזוכה במקום ה-20 הכללי עם 17,945 אזכורים, קצת לאחריו יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במקום ה-23 הכללי עם 15,930 אזכורים. לא רחוק משם נמצא גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת (מקום 25 כללי, עם 14,759). עוד חרדי ברשימה הוא כותב הטורים ב'בחדרי חרדים' ברוך מרזל שמוקם במקום ה-76, עם 4,382 אזכורים.

נתון נוסף ומסקרן בסקר: בשנת 2015 לראשונה נרשם מהפך בעידן הניו מדיה כאשר הפרסום באינטרנט עבר את הפרסום בפרינט ותפס 27% מעוגת הפרסום עם יותר ממיליארד שקל, לעומת 21% בלבד בעיתונות המודפסת. הפרסום בטלוויזיה עדיין שומר על המקום הראשון עם 38% אך הוא ירד בכ-2%.
תקשורת אזכורים ברוך מרזל משה גפני אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד