י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אייכלר לבחדרי חרדים: "לערוך מפקד ממוחשב"

גם יו"ר הוועדה לפניות הציבור מצטרף לדרישתו של ח"כ מוזס לעריכת פריימריז פנימיים ביהדות התורה

אייכלר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
אייכלר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גוברת הקריאה לערוך מפקד פנימי חדש ביהדות התורה: יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ ישראל אייכלר מגיב למתקפה נגד אגודת ישראל וקורא לעריכת מפקד ממוחשב בכל קהילות יהדות התורה.

לדברי ח"כ אייכלר לבחדרי חרדים: "במקום לריב אפשר לתת ייצוג לכל קהילה חסידית או ליטאית, במועצת הקהילות, לפי מספרים מדוייקים".

כזכור, מוקדם יותר הציע יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס בנאום שנשא היום (ד) בועידת דגל התורה השלישית הנערכת במלון צפורי בכפר בקיבוץ חפץ חיים, לערוך מחדש מפקד פנימי בתוך יהדות התורה כדי למנוע טענות מצידה של דגל התורה על קיפוח בכוחה ברשימת יהדות התורה לכנסת.

"אני יודע שמעיק לכולם סדר הרשימה. אני מסכים עם כולם ואני מציע אפילו הצעה אופרטיבית", פתח מוזס את נאומו, "הגיע הזמן, אתם יודעים שהרשימה היום מסודרת לפי תוצאות הבחירות של הועידה שהתקיימה בתשל"ז, הדבר הזה לא מאפשר את הייצוג הנכון.

"אם אנחנו רוצים באמת לייצג נכונה הגיע הזמן לעשות מפקד אמיתי וכנה, ובפרט בזמננו שיש מאגרי מידע, בכל קהילה יש ספר טלפונים, בכל תת קהילה יש עוד ספר טלפונים, אתה יכול להגיע היום לכל אחד ואחד אם הוא מתאים או לא. אני חושב שאם אנחנו נגיע לנקודה הזו אנחנו יכולים באמת ללכת מחיל אל חיל", סיים מוזס את דבריו וזכה לתשואות נלהבות מהקהל.

כזכור, אמש בפתח הועידה במעמד חברי מועצת גדולי התורה, קרא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לאגודת ישראל לקיים את החוק הנורבגי לטובת מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, הממוקם במקום השביעי ברשימה. גפני דרש שוויון בחלוקה הפנימית בסיעת יהדות התורה ולא כפי המצב כיום של שני חברי כנסת לדגל התורה מתוך שישה.
אייכלר מפקד מוזס יהדות התורה ועית דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד