ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הושיטו יד: בן השבט ובת האמיש בצרות

סיפורם האמיץ והמרגש של בני זוג גרי צדק, שיינשאו בשבועות הקרובים וידם אינה משגת אף את הצרכים הבסיסיים

בני ההאמיש. צילום: יוסי פרסיה, COLlive.com
בני ההאמיש. צילום: יוסי פרסיה, COLlive.com

בני זוג גרי צדק יינשאו בתחילת חודש ניסן ללא כל אמצעים, ובגלל סיפורם המרגש נערכת להם התרמה ברשתות החברתיות.

החתן, בן 20, התגייר בצעירותו יחד עם כל בני משפחתו בדרום אפריקה - שם היו שייכים לשבט לבנים ששלטו במקום. לפני מספר שנים, המשפחה עלתה ארצה והתיישבה בישוב יבנאל, בו יש קהילה של גרי צדק שאינה קשורה לקהילת ברסלב המקומית. המשפחה מונה חמישה ילדים אשר מתחנכים בישיבות ובמסגרות תורניות מצוינות.

הכלה, בת 18, עלתה ארצה עם כל משפחתה לפני מספר חודשים מג'ורג'יה שבארה"ב היישר ליישוב יבנאל. משפחת הכלה התגיירה לפני כשנתיים בבית דינו של הגאון רבי ישראל בעלסקי זצ"ל שנפטר לאחרונה, והם מונים כיום 12 ילדים, כאשר הילד הקטן נולד לפני שבועיים.

סיפור חייהם גם הוא ארוך ומפותל: משפחת הכלה הייתה חברה מספר שנים בכת האמיש בארצות הברית טרם גיורה, ובמסגרת חיפושה המתמיד אחר בורא עולם הם עזבו את הכת.

סיפורה של כת האמיש הוא סיפור מיוחד בפני עצמו, מראה פניהם הוא כחרדים כמעט לכל דבר. למשפחה בכת יש בין 10-7 ילדים הגדלים בצניעות, בבית נטול מראות. הילדים מתהלכים בחווה ברגליים יחפות, מלקטים קלחי תירס מהשדה, מבקרים בבית הספר המקומי ומשתתפים בתפילת יום ראשון שמארגן הבישוף באחד הבתים.

זר כי ייקלע למקום מגורם של האמיש ירגיש בשכונת מאה שערים, בחזית כל בית יש כרכרה עם סוס. כשנערה האמישית מגיעה לגיל 16 היא מקבלת מהוריה צידה לדרך: מכונת תפירה. אחיה יקבל בגיל 16 כרכרה וסוס שבעזרתם עליו לעבד את החלקה שהועמדה לרשותו. אין טרקטור, יש מחרשה. שנתיים לאחר מכן עליהם לבחור את דרכם. רוב הצעירים בוחרים להמשיך את המסורת.

כעת, החתן והכלה שהגיעו לפרקם מבקשים להינשא בכבוד, בשתי המשפחות ההורים עובדים לפרנסתם ובקושי מכלכלים את ביתם, כאשר נוסף לקושי הרגיל עמו מתמודדת כל משפחה מצטרפת גם אי ידיעת השפה, חוסר בקרובי משפחה ושאר בעיות קלאסיות של עולים חדשים. כאמור, רבים התגייסו לעזרת המשפחות לקראת החתונה שתתקיים בטבריה.

לקראת החתונה, ידידי החתן והכלה ובני משפחתם פתחו בקמפיין לסייע לזוג להקים את ביתו בצורה נוחה ככל שניתן ו'בחדרי חרדים' מתגייס גם הוא לעזרה.

קישורים:
לסיוע לזוג - לחץ כאן
האמיש גרי צדק בני זוג סיוע כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד