כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גרסאות סותרות: "המקובל" נעדר או נחטף?

השלושה שנעצרו נשלחו למעצר בית, אך הרב דוד ביטון "הנחטף" טרם אותר • עורך דינם ל'בחדרי חרדים': "זו לא חטיפה. מדובר בהכנסת אורחים"

צילום: אולבייה פיטוסי, פלאש 90
צילום: אולבייה פיטוסי, פלאש 90

התפתחות בפרשת "חטיפת המקובל" לצפון - החשודים בחטיפת הרב דוד ביטון (57) מטבריה, שוחררו בתנאים מגבילים.

כזכור, הרב דוד ביטון, תושב שכונת שמואל הנביא בירושלים, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם, ומשם עזב לפני כשלושה שבועות. בני משפחתו המודאגים פנו למשטרה שפרסמה מודעת נעדר. אולם לאחר כמה ימים עלה חשד אצל חוקרי המשטרה כי הרב לא נעדר באופן עצמאי, אלא נחטף על ידי קבוצת אנשים, שעל פי החשד הפכו אותו ל'באבא' באיזור טבריה.

המשטרה איתרה שלושה חשודים תושבי טבריה שעל פי החשד חטפו אותו; אליהו לרנר נעצר ביום שני שעבר, אשתו וראובן דנטס נעצרו יומיים מאוחר יותר. לרנר טען בחקירתו שביטון הוא רב, וציין כי ראה אותו לאחרונה בטבריה. בית משפט האריך את מעצרם עד היום, בחשד לחטיפה ושיבוש מהלכי חקירה. למרות מעצרם, ביטון עצמו עדיין לא אותר.

שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא, החליטה היום (ה') לשחרר את החשודים למעצר בית עד ליום שלישי הבא, ערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח ותנאים מגבילים נוספים, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה בעניין.

פרקליטם של החשודים, עו"ד אריאל עטרי, אומר ל'בחדרי חרדים' כי ביטון החליט באופן עצמאי לנסוע לצפון, ולא נחטף מעולם. "לא זו בלבד שהוא לא נחטף, אלא משפחת לרנר אירחו אותו בשמחה, דאגו לו לכל צרכיו וכן למטפלת סיעודית".

יצויין, כי החטוף או הנעדר, תלוי בגרסאות, הינו אחיו של חכם אהרן ביטון, שמוסר שיעורים בתורת האר"י הקדוש בישיבת "חובבי ציון" בירושלים.

במשטרה אומרים ל'בחדרי' כי כל כיווני החקירה נבדקים - האם עזב בכוחות עצמו או נחטף, והאם הוחזק בניגוד לרצונו - כל זאת בזמן שהנעדר טרם אותר.
חטיפת המקובל הרב דוד ביטון מקובל בטבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד