כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תיעוד מיוחד: הרבי מסאטמר כבש את בלומינבורג

חסידי סאטמר בניו יורק התרחבו ליישוב חדש בעיר, והאדמו"ר הגיע לברך - צפו

תיעוד מיוחד: הרבי מסאטמר כבש את בלומינבורג

יום היסטורי בסאטמר: האדמו"ר הגיע השבוע לבקר את חסידיו, תושבי הישוב החדש של חסידי סאטמאר בבלומינבורג בניו יורק.

האדמו"ר הגיע יחד ראשי הקהלה ומוסדות סאטמאר מרחבי ניו יורק. כזכור, כפי שפורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', כבר שנים רבות שהאדמו"ר מסאטמר עוסק לפתור את בעיית מצוקת הדיור בניו יורק, ויזם שני פרויקטים לישובים חדשים לחסידי סאטמר, האחד בבלומינבורג ניו יורק והשני בלייקווד שבניו ג'רזי.

השבוע הגיע האדמו"ר לביקור רשמי במקום, בו מתגוררים כבר מאה משפחות מחסידי סאטמר, ולקראת חג הפסח אמורים עוד מאה משפחות להגיע להתגורר במקום.

האדמו"ר התחיל את הביקור בתפילת מנחה בביתו של הרב משה שמילוביץ מיוזמי הישוב, לשם הגיע לביקור ראש העיר החדש של העיר בלומינבורג שנבחר לפני כחודש בעזרת קולות החרדים. לאחר מכן סייר האדמו"ר ברחובות הישוב, והגיע לביתם של שני אברכים לקבוע מזוזה.

שיא הביקור היה במעמד היסוד בהיכל ביהמ"ד של הת"ת החדש בעיר, את משא המעמד השמיע בן האדמו"ר - הגה"צ אב"ד סיגוט, שעוסק רבות בשליחות אביו למען הקמת ישובים חדשים לחסידי סאטמר.

האדמו"ר השמיע דברות קודש ודברי חיזוק להתושבים החדשים, ושיבח את מסירות שנפש של התושבים הראשונים שהניחו אבן יסוד לכל הבאים אחריהם, שאפשר לחיות גם מחוץ לגבולות ויליאמסבורג היוקרתית.

לקראת סיום המעמד עברו כל התושבים לקבל שיריים מיד האדמו"ר וברכת קדשו. הביקור הגיע לסיום עם תפילת מעריב בביהמ"ד שע"י היכל הכולל בישוב.

'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד מביקור האדמו"ר



















































































בלומינבורג ביקור סאטמר ויליאמסבורג מצוקת הדיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד