ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

כוחות מיוחדים פשטו על בית החולים: כך נלכד הרב ברלנד

פרטי המעצר בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': לאחר מעקב של שבועות ארוכים, נלכד הרב אליעזר ברלנד, לאחר שעבר אירוע לבבי, וסיים טיפול בבית החולים • את הרב הפתיעו כוחות משטרה מיוחדים בליווי האינטרפול

כוחות מיוחדים פשטו על בית החולים: כך נלכד הרב ברלנד

מבצע מהסרטים: שילוב של כמה יחידות, מעקב של שבועות, מרדפים - אך לבסוף, רק בבית חולים, הצליחו אנשי המשטרה המקומית לעצור היום (ה), את הרב אליעזר ברלנד ושניים ממקורביו. 'בחדרי חרדים' מביא את כל הפרטים בפרסום ראשון.

לפי דיווח שהגיע ל'בחדרי חרדים, הרב ברלנד סיים טיפול בבית חולים הבוקר, לאחר שעבר אירוע לבבי.

או אז הפתיעו אותו אנשי משטרה מיחידות מיוחדות, ועמם כפי הנראה, גם נציגים מהאינטרפול, הארגון הבינלאומי לשיטור, שהיו שותפים לאיסוף המידע שהביא ללכידת הרב.

הרב ברלנד נלקח מהמקום לתחנת משטרה, אולם בשל מצבו הרפואי ולפי בקשתו, הוחזר לטיפול בבית החולים.

יחד עם הרב מעוכבים שניים ממקורביו אשר היו עמו. שוטרים שומרים עליהם במחלקה בבית החולים, וחוצצים בינם לבין אזרחים אחרים, ולא מאפשרים לחסידים ותלמידים נוספים להתקרב.

בתקופה האחרונה, הגיעו שוטרים כמה פעמים קרוב מאוד אל סביבת הרב, אך הוא הצליח לחמוק, כשהוא נע ונד ממקום למקום.

לאחרונה אף דווח כי הרב הצליח להסתדר עם דרכון מקומי, אולם נראה שגם צעד זה, אם אכן נעשה, לא הצליח למנוע את המאמץ הבינלאומי ללכידתו, זאת לאחר שגם מהיעד האחרון, הולנד, ברח הרב, רגע לפני שהחל הליך ההסגרה לישראל, כפי שהכריע בית המשפט המקומי.

גם בדרום אפריקה נערכים כעת אנשיו לנהל קרב משפטי נגד הסגרתו. ואם ללמוד מניסיון העבר, נראה שהבאתו לישראל כעצור הדרוש לחקירה עדיין רחוקה. בכל מקרה, חסידי הרב מודעים ונערכים לאפשרות שכזו, ובמסרים בשיחות סגורות הם מבהירים כי במידה והרב יובא כעצור לישראל, לא יעברו על כך לסדר היום.

פרקליטו שרון נהרי אמר הערב ל'בחדרי חרדים': "הרב נעצר לאחר בקשת מדינת ישראל מדרום אפריקה להסגיר את הרב לישראל. מדינת ישראל נהגה עכשיו באותו קו נסיון הסגרה שהיה בעבר עם הולנד.

"אני מתכוון לטוס ליוהנסבורג לשבת לצידו של הרב יחד עם כמה חסידים מקורבים, אנו נלחם בכל הכוח למען חפותו של הרב". על אירוע המעצר אומר נהרי: "המשטרה עצרה אותו ביוהנסבורג ומשם הרב פונה לבית החולים לאחר שחש ברע בעקבות ניתוח שעבר לפני יומיים".
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים דרום אפריקה משטרה בית החולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד