י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

6,600 נרשמו, 376 מאושרים זכו: פרויקט אחיסמך יוצא לדרך

מתוך 6,600 איש שנרשמו ל'מחיר למשתכן' באחיסמך, זכו הערב 376 מאושרים • ראש עיריית לוד יאיר רביבו, בראיון ל'בחדרי חרדים': "אפשר כבר לעלות על הקרקע והיזמים מתארגנים. מיד לאחר הפסח כבר נראה מנופים"

אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
אילוסטרציה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90

"אפשר כבר לעלות על הקרקע", כך אומר ראש עיריית לוד יאיר רביבו, ל'בחדרי חרדים', על רקע זכיית מאות משפחות בפרויקט 'מחיר למשתכן' באחיסמך, הערב (ה).

6,600 ישראלים הגישו בקשות להצטרפות לתכנית מחיר למשתכן בפרויקט אחיסמך שבלוד. אך מספר הדירות ששווקו במסגרת התוכנית שמקדם משרד האוצר והשיכון הוא בסך הכל 376.

הערב פורסמו שמות הזוכים בפרוייקט אחיסמך, פרויקט שיאכלס בסופו של דבר 3,600 משפחות. מתוכם 2,600 שווקו למשפחות חרדיות.

לכן הזוכים, הם רובם ככולם חרדים כפי הנראה, מאחר ואלפי יחידות הדיור מיועדות לציבור חרדי, מלבד כאלף דירות המיועדות לציבור הדתי. כך שההגיון אומר שבעיקר חרדים הם שהגישו הצעות לרכישה דירה מוזלת במקום.

על רקע הזכייה אמר ראש עיריית לוד יאיר רביבו ל'בחדרי חרדים': "מאז שנבחרתי לראשות עירית לוד לפני כשנתיים, זכיתי להכיר היטב את הציבור החרדי לקראת הקמת שכונת אחיסמך החרדית בלוד, היה לי חשש גדול איך עיר עם ועדה קרואה יכולה לקלוט 6,600 משפחות בלי הכנה נכונה ובלי לספק ערבויות למוסדות חינוך ובתי כנסת, עד שהגיע ראש עיריית בני ברק לשעבר יעקב אשר וליווה אותי לאורך כל הדרך. הוא אמר לי אני: "אלווה אותך לאורך כל הדרך". מאז נקשרנו ונהיינו חברים טובים.

"השבוע יעקב אשר התקשר להזמין אותי לועידה של 'דגל'. שמחתי להשתתף ונשאתי נאום בו אמרתי מילים מעודדות וחמות. אני מאמין בכל כוחי בדגל התורה".

• האם פרויקט אחיסמך תקוע?

"לא, יש התקדמות. כבר בשבוע שעבר חתמתי על היתרי בנייה בפועל, זה עבר ללא תנאים וועדות, אפשר כבר להתחיל להעלות על הקרקע והיזמים מתארגנים. ומיד לאחר הפסח כל מי שיסע בכביש 40 יתחיל לראות מנופים שיחלו בהקמת הפרויקט.

"יהיו שם גם דתיים והרבה חרדים - זה יהיה שבת אחים גם יחד. אני פועל מול משרד התחבורה לשקם את כביש 40 כדי שיהיה חיבור מיוחד בין העיר לוד הוותיקה לפרויקט. ככה יהיה קשר חם וטוב בין הציבור החדש למרכז העיר הוותיק. אני רוצה שהתושבים בפרויקט אחיסמך יהיה להם מקום עבודה במשרה מלאה.

"אני קורא לתושבים לשתף פעולה מול הנציגים שלנו וליידע אותם על הצרכים העומדים בפניהם. כמה ילדים? מוסדות חינוך? מה חשוב להם? איזה זרם חינוך? בנוסף נערוך גם סקר שיהיה לנו מידע יותר מפורט".

• אמש בועידת דגל התורה אמרת "דגל התורה דואגת לכולם, ואילו החסידים דואגים לעצמם". מדוע?

"ראיתי את זה אחר כך ב'בחדרי חרדים' וחשוב לי לומר, שזה היה במילתא דבדיחותא, זה יצא מהקשרו, וחשוב לי לתקן את הרושם שנוצר. אני תמיד רגיל לפתוח בדבר תורה וכרגיל פתחתי בדבר תורה בועידה על מה ששמעתי בדף היומי של הרב קובלסקי מ'ותן חלקינו' והתייחסתי למאכלות האסורות ועל החסידה שלמרות שהיא לא חיה טורפת לא אוכלים אותה ושם יש את הרש"י הידוע שהחסידה עושה חסידות לחברותיה. אז קישרתי את זה ואמרתי ש'החסידים עושים לחסידים' ו'דגל התורה פועלת לכולם'. בדיחה בלבד. אני מעריך מאוד את החסידים. יש לנו בלוד הרבה חסידים. גם ברסלבים וגם חבדניקים. אני עצמי משתייך לחסידות ברסלב ואף מבקר בציון רבי נחמן, רבות אני מעריך את עולם החסידות למען עם ישראל. אני לא מבדיל על יהודי מה צבע הכיפה של ראשו ומה צבע הגרביים שעל רגליו. אני מכבד מאוד ואהבת את הגר. הערבים בלוד יעידו שאני מכבד כל אדם שנברר בצלם אנוש".

• אם חרדים רבים יגדשו את העיר, זה יתן אפקט אחר?

"אין ספק שהכניסה של החרדים תהווה שינוי משמעותי בתמהיל של העיר. לוד תהפוך למדינת ישראל קטנה. כי הרי בבית שמש ובאלעד אין ערבים וכאן יש. אז השילוב של חרדים וערבים יהיה מדינת ישראל קטנה".

אברהם להב יו"ר פורום היזמים באחיסמך אמר ל'בחדרי חרדים': "ראש העיר מלווה את הפרויקט שנים רבות עוד בהיותו מנכ"ל העיר בזמן מאיר ניצן.

"דחיפתו קידמה את אישור תכנית הת.ב.ע. לשכונה. בהובלתו יש כיום לשכונה אישורי מוסד לבניית מוסדות ציבור שבנייתן תחל השנה במקביל לבניית בנייני המגורים. לאחרונה קידם עבור הרוכשים את הקשר עם הג'וינט לקידום תעסוקה".
רביבו ראש העיר לוד אחיסמך פרוייקט מחיר למשתכן משרד השיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד