י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוף שחור? לא בטוח - טיפים לניקוי סיר שרוף

שוב פעם עשיתי את זה - מה לעשות שאינני עקרת בית מושלמת? אני שורפת סירים לפעמים • הגירוד והשפשוף כל פעם מחדש מצליחים לייאש אותי, אז חיפשתי כמה טיפים לניקוי ומשתפת אתכן גם - לטובת אלו שגם שורפות אבל אולי לא מגלות

סוף שחור? לא בטוח  - טיפים לניקוי סיר שרוף

מאז ומתמיד ידעתי, שאם אני רוצה סיר נקי מיד לאחר הבישול/טיגון, כדאי לשפוך לתוכו נוזל כלים. זה מקל על השטיפה וחוסך זמן ועצבים מיותרים. אבל מה קורה אם נשרף לי הסיר? אני מודה, אין לי כישורים מיוחדים של עקרת בית למופת - ומה לעשות, אני גם שורפת סירים לפעמים. מלבד הריח הנורא שבקושי עוזב את הבית, נשאר הקטע של ניקוי הסיר. כל פעם מחדש, הגירוד, השפשוף. סיוט.

ליקטתי כמה טיפים, שאת כולם אני הולכת לבדוק. מוזמנות לנסות יחד איתי.

אם כבר דיברנו על נוזל כלים בחיי היום יום, מה שאפשר לעשות כשהסיר נשרף, הוא למלא בו מים, לשים בו גם נוזל כלים וגם שתי כפות אבקת כביסה – להביא לרתיחה תוך כדי בחישה מדי פעם, בכף עץ.

גרסה נוספת אומרת כי יש לקחת כוס מדידה של אבקת כביסה, למלא אותה, ולשפוך את תוכנה על תחתית הסיר השרוף. ממלאים את הסיר במים – עד לגובה המקום שנשרף, ומביאים לרתיחה למשך עשר דקות. כן, תנו למים לבעבע ברתחה במשך 10 דקות שלמות. אם הסיר שרוף במידה הגיונית, הטיפול הראשוני הזה אמור להסיר את כל הכתמים. אם מדובר בסיר שרוף במיוחד, ייתכן שתצטרכו לחזור על הפעולה.

מסתבר שגם חומץ יכול לעשות את העבודה. ממלאים את תחתית הסיר השרוף, במים, מוסיפים כוס חומץ ומחממים עד לרתיחה. מורידים מהאש ומוסיפים בערך שתי כפות סודה לשתיה. תנו לסיר לנוח ככה רגע אחד או שניים, ואז רוקנו את התכולה ושפשפו בעדינות את מה שנשאר שם.

יש לכם תפוחים בבית? קלפו מספר תפוחים, בהתאם לגודל הסיר, הכניסו את הקליפות שיכסו את תחתית הסיר ומלאו מים שיכסו את הקליפות. מרתיחים במשך מספר דקות, מקררים ושוטפים את הסיר בסבון ומים. ככל הנראה תגלו שהכתמים נעלמו.


סיר שרוף סודה לשתיה חומץ ניקיון לפסח ניקוי סירים שרופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד