כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מנהל 'שערי צדק': אין הפרדה בין יולדות, אך משתדלים להתחשב

סערת ההפרדה בין יולדות ערביות ליהודיות: פרופ' יונתן הלוי, מנהל בית החולים 'שערי צדק', הסביר כי אין מקום להפרדה על בסיס כזה ובוודאי לא להעדפה בין רופאים בשל מוצא - אך יש מקום להתחשב בבקשותיה של יולדות

מנהל 'שערי צדק': אין הפרדה בין יולדות, אך משתדלים להתחשב

הסערה שפרצה בנושא ההפרדה בחדרי לידות בין יולדות יהודיות לערביות, ממשיכה להכות גלים, והיום (ו) התראיין מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי לאריה גולן בתוכניתו 'הבוקר הזה' ברשת ב', והסביר מעט על הנושא.

הלוי פתח וציין כי בבית החולים שלו יש חדרים מעורבים ליולדות יהודיות וערביות, אך הוסיף וסייג גם כי בבית החולים משתדלים להיענות לבקשות של יולדות להפרדה, ללא כל אפליה.

בנוגע לטיפול רפואי מרופא המשתייך למגזר אחר, ציין הלוי כי ישנם מקרים בהם חולים יהודים וערבים אינם רוצים שרופאים ממגזרים אחרים יטפלו בהם, אך בקשות כאלה נדחות על הסף.

הלוי גם שיגר עקיצה לפוליטיקאים ש"התנפלו על הסיפור מימין ומשמאל", תוך שהוא מדגיש כי הפוליטיקה נעצרת בשערי בית החולים וכי 'שערי צדק' הוא אי של שפיות, שוויון ואחווה.

כזכור, בחדרי חרדים ערך בדיקה בקרב נשים חרדיות, שחלקן ציינו סיבות נוספות לכך שהן מעדיפות להימנע מלחלוק חדר עם יולדת ערבית, ובין השאר - שמירת שבת, רעש של המשפחה שהגיעה לבקר וכמובן - נושא הביטחון האישי.

בנוסף, מגיש הרדיו דודי שוומנפלד כתב בקבוצת הווטסאפ המשודרת אונליין ב'בחדרי חרדים' כי מדובר במתקפה צבועה ואין כל קשר בין הנושא לגזענות, מאחר וכל אישה באופן טבעי תעדיף לחלוק חדר עם אישה ממוצא ועדה הדומה לה בתחומי עניין ונושאי שיחה.
יולדות ערביות הפרדה שערי צדק בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד