י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך חגגו את ה'הגדה' החדשה של המתמידים

בהשתתפות רב קהילת המתמידים הגר"ל מינצברג נערך אתמול מעמד 'והגדת', ובו הושקה ההגדה החדשה בעריכת מכון 'בן מלך'

כך חגגו את ה'הגדה' החדשה של המתמידים
קובי הר צבי

מעמד 'והגדת' נערך אתמול (ה) בקהל עדת ירושלים המתמידים, לכבוד הוצאת הגדה של פסח 'בן מלך - מהדורת פלאי', מתורתו של רב הקהילה הגאון רבי לייב מינצברג.

על הוצאת ההגדה המיוחדת עמלו במשך חודשים ארוכים במכון 'בן מלך', בהנהלת הרב אריה קרישבסקי. הוצאת ההגדה התאפשרה בזכות תרומתו הנדיבה של הנגיד אלי פלאי.

בהגדה החדשה מוסברים כל ענייני ההגדה על פי שיטתו הייחודית של רבי לייב, לבאר כל דבר בעומק הפשט.



במעמד נשא דברים רב הקהילה הגר"ל מינצברג, ואמר כי "חג הפסח הוא חג מיוחד יותר משאר החגים, משום שאז עם ישראל הפך לעם. לאחר שעם ישראל נהיה לעם, ניתן היה לקבל את התורה והמצוות. אך עלינו לזכור שהבסיס לכל קיומינו והוויתינו מבוססים על חג הפסח".

הגר״ל חתם את משאו: "קרבן הפסח הוא קרבן הכניסה לעבודת ה׳. הקשר הנפלא בין הקב״ה ובין כנסת ישראל יהיה בשלמות לעתיד לבוא, כאשר עם ישראל יהיו כולם נביאים, ומלאה הארץ דעה את ה'".

לאחר מכן נשאו דברים העורך הראשי של ההגדה הרב שמעון קירשנבוים, הרב אברהם יצחק קרישבסקי, ומנהל המכון הרב אריה קרישבסקי. כל הנואמים עמדו על הזכות הגדולה לאגד את תורתו של רב הקהילה. את הערב הנחה הרב יוסף הירשמן.

לסיום נשא דברים הנדיב הרב אלי פלאי, שהעלה את זכרו של אביו הגדול הרב יהודה פלאי ז"ל, שהיה לו קשר מיוחד עם רב הקהילה, והוצאת הספר נתרמה לזכרו.







































































המתמידים הגדה של פסח והגדת הרב לייב מינצברג אלי פלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד