כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מסתמן: ה'מקובל' החטוף נסע מעצמו לצפון

אחרי שלושה שבועות, שב לביתו הלילה הנעדר הרב דוד ביטון מירושלים • אדם נוסף שהגיע עמו נעצר ונחקר במשטרה

צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שלושה שבועות שנעדר, הרב דוד ביטון מירושלים, שב לביתו במהלך הלילה.

על אף החשד כי הרב דוד ביטון (57) נחטף על ידי אנשים מבית החולים בירושלים, מסתמן כי הרב יצא על דעתו ונסע לקהילה חרדית בצפון - שם הפך ל'באבא'.

עם שובו של הרב הלילה לביתו יחד עם אדם נוסף, המלווה נעצר ועדיין נמצא בחקירה של משטרת ירושלים. במשטרה אומרים ל'בחדרי חרדים' כי ככל הנראה אותו אדם שהחזיר את הרב לביתו, הוא זה שלקח אותו מבית החולים לפני כשלושה שבועות.

כזכור, הרב דוד ביטון, תושב שכונת שמואל הנביא בירושלים, אושפז בבית החולים הדסה עין כרם, ומשם עזב לפני כשלושה שבועות. בני משפחתו המודאגים פנו למשטרה שפרסמה מודעת נעדר. אולם לאחר כמה ימים עלה חשד אצל חוקרי המשטרה כי הרב לא נעדר באופן עצמאי, אלא נחטף על ידי קבוצת אנשים, שעל פי החשד הפכו אותו ל'באבא' באיזור טבריה.

המשטרה איתרה שלושה חשודים תושבי טבריה שעל פי החשד חטפו אותו; אליהו לרנר נעצר ביום שני שעבר, אשתו וראובן דנטס נעצרו יומיים מאוחר יותר. לרנר טען בחקירתו שביטון הוא רב, וציין כי ראה אותו לאחרונה בטבריה. בית משפט האריך את מעצרם עד אתמול, בחשד לחטיפה ושיבוש מהלכי חקירה.

שופטת בית משפט השלום בירושלים ג'ויה סקפה שפירא, החליטה אתמול (ה') לשחרר את החשודים למעצר בית עד ליום שלישי הבא, ערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 10,000 ש"ח ותנאים מגבילים נוספים, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה בעניין.

פרקליטם של החשודים, עו"ד אריאל עטרי, אמר ל'בחדרי חרדים' כי ביטון החליט באופן עצמאי לנסוע לצפון, ולא נחטף מעולם. "לא זו בלבד שהוא לא נחטף, אלא משפחת לרנר אירחו אותו בשמחה, דאגו לו לכל צרכיו וכן למטפלת סיעודית". גירסה זו הולכת ומתחזקת.

יצויין, כי הנעדר, הינו אחיו של חכם אהרן ביטון, שמוסר שיעורים בתורת האר"י הקדוש בישיבת "חובבי ציון" בירושלים.
דוד ביטון חטיפה מקובל חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד