כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הגראי"ל לסורוצקין: אל תקבל מוסדות פטור

הוראה מפתיעה של הרב שטיינמן למנכ"ל החינוך העצמאי, גם כאשר מדובר במוסד הנמצא במשבר כלכלי וזקוק לתוספת תקציב

סורוצקין עם יעקב אשר. צילום: שוקי לרר
סורוצקין עם יעקב אשר. צילום: שוקי לרר

הוראה לחינוך העצמאי: בצל הקשיים הכלכלים של מוסדות התורה, הורה הגראי"ל שטיינמן למנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין שלא לקבל מוסדות פטור לרשות החינוך העצמאי - כדי שלא לאפשר פגיעה והתערבות בתכני הלימוד, אף אם מדובר במוסדות שמצבם הכלכלי קשה וכניסה לחנוך העצמאי תסייע להם כלכלית.

מספר מנהלי תלמוד תורה המשתייכים למוסדות הפטור שיגרו לאחרונה בקשה למנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין ובה ביקשו להצטרף לחינוך העצמאי בכדי לזכות להגדלת התקצוב של משרד החינוך. מוסדות הפטור מקבלים כיום פחות תקצוב מאשר מוסדות החינוך העצמאי אשר יש בהם לימודי ליבה חלקיים.

מנכ"ל החינוך העצמאי נכנס להתייעצות עם הגראי"ל שטיינמן, אשר כאמור הורה לו לסרב לקבל את אותם מוסדות פטור לרשות החינוך העצמאי, מחשש שאותם מוסדות שיקבלו תוספת תקציב - יצטרכו לשנות את תכני הלימוד.

מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין התייחס לכך בפאנל החינוך של ועידת דגל התורה, שם אמר כי מנהלי ת"תים רבים פנו וביקשו להיות חלק מהחינוך העצמאי, מאחר ומוסדות החנה"ע – שרובם מוסדות לבנות ומקצתם לבנים בעיקר באזורי הפריפריה – מתוקצבים באופן מלא, אולם הגראי"ל שטינמן הכריע שלא לפעול כך, מחשש שמא קבלת תקציבים יותר גדולה תשפיע על טהרת החינוך של תלמודי התורה. גם במקרה של ת"ת אשר היה על סף פירוק וביקש להיות חלק מהחנה"ע, הורה הגראיל בכאב, כי למרות שזה מקרה חריג הוא חושש שאין לדבר סוף וכי אי אפשר לעשות פירצה בדבר. לשאלת סורוצקין על הקשיים התקציביים של המוסדות הללו, אמר הגראי"ל כי "עבור חינוך טהור צריך יותר להתאמץ ולגייס משאבים".
הרב שטיינמן משאבים חינוך עצמאי תקציב מלא משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד