י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חול המועד: מיצג אור קולי בשילה הקדומה

המיצג החדשני מוקרן ב-180 מעלות ומהווה חוויה לכל המשפחה • בנוסף יתקיימו באתר מגוון אטרקציות בחוה"מ ובהן סדנאות יצירה, סיורים מודרכים בתחנות בני ישראל, פינת ליטוף, טיולי טרקטורונים לצד תחושת ההיסטוריה האופפת את האתר שבו התפללה חנה את תפילתה הידועה

חול המועד: מיצג אור קולי בשילה הקדומה

אלפי משפחות חרדיות שצפויות לבקר במהלך חופשת בין הזמנים של חודש ניסן ובימי חול המועד פסח באתר שילה הקדומה ייהנו ממיצג אור קולי חדש אשר ממחיש את ימי המשכן בשילה בצורה מוחשית, ובאופן מותאם למשפחה החרדית.

אתר שילה הקדומה משלב הנאה עם מפגש בלתי אמצעי עם עיר המשכן והמקום שבו החלו היהודים לשמור את כל המצוות התלויות בארץ.

בשילה התאסף כל העם במטרה לבנות משכן קבע לארון הברית, ולייחד מקום לעבודת הקורבנות וכאשר הגיעו בני ישראל לשילה זכו לקיים את כל המצוות התלויות בארץ כמו מעשרות, שמיטה וכדומה. בשילה אף חולקו נחלות בני ישראל וזהו המקום שבו העתירה חנה בתפילתה.

המבקרים ייהנו מצפיה במיצג אור קולי במערכת מולטימדיה חדשנית, המקים לחיים את ימי המשכן בשילה ובאופן המותאם במיוחד למגזר החרדי.

המיצג מוקרן על קירות מסך עגולים ושקופים, דרכם ניתן לראות את הנוף הטבעי שבו התרחשו סיפורי התנ"ך. צלילים ותמונות צובעים את הגבעות העגולות הסובבות את שילה, ואיתם יוצאים הצופים למסע רב-חושי מרגש ומטלטל שסופו מבט אל שרידי המשכן עצמו, בתוואי האתר כיום.

בנוסף לכך נמצאים באתר המבקרים שילה הקדומה שרידיה של העיר שילה המקראית, ובימים אלו מתנהלות חפירות ארכיאולוגיות על מנת לחשוף עוד מהתוואי של העיר ולזכות לחזות איך נראתה העיר בזמן יהושע בן נון.

במקום המשכן אף ערכה חנה את תפילותיה שהותירה את חותמה בתפילות העם היהודי לדורותיו. תפילת הלחש שמתפללים עד היום בבתי הכנסת ברחבי העולם כולו נלמדת מתפילתה של חנה: "רק שפתיה נעות וקולה לא ישמע".

מלבד המימד ההיסטורי קיימים בשילה הקדומה מגוון אטרקציות חווייתיות ובהן צפיה במשקפי תלת מימד בסיור "מציאות מדומה" במשכן. במהלך הסיור המדומה יצפו המבקרים במנורה שעמדה במשכן, שולחן לחם הפנים, הכיור, ארון הברית, מזבח הקטורת ועוד.

כן קיים באתר רחוב המלאכות הקדומות במסגרתן ניתן להשתתף בסדנאות ולחזות ברבות מהמלאכות שנהגו בעבר כמו בית אריגה לטווית צמר, כדרות – יצירת כדים, יצירת חלילים ועוד. בנוסף ייהנו המבקרים מסיורים מודרכים באתר הקסום.

במהלך חול המועד יתקיימו ירידי אומנים ונגנים ברוח עבודות המשכן וההיסטוריה היהודית.
המבקרים באתר שילה הקדומה ייהנו אף מפינת ליטוף, תחנת מידע ומזנון בכשרות מהדרין. אפשרות נוספת ניתנת בטיולי ספארי ואופניים למעיינות באזור שמצוי בנוף בראשיתי קסום וכן טיולי שטח בטרקטורונים חדישים אל המעיינות, כרמי הגפן והזית.

ראש המועצה האזורית מטה בנימין מר אבי רואה: "המיצג האור קולי החדש המוקרן ב-180 מעלות ממחיש בצורה חוויתית את המשכן בשילה, ומהווה חוויה של ממש לכל בני המשפחה, לצד המחשת ההיסטוריה היהודית. המיצג ושאר האטרקציות באתר שילה הקדומה מותאמים למגזר החרדי, שצפוי גם השנה לפקוד את האתר בהמוניו".
שילה הקדומה תיירים חול המועד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד