כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

עכשיו זה מדעי - לתת זה נחשב לקבל

מומחה הבריאות מרדכי רוט מוכיח גם באמצעות מחקרים מדעיים כי נתינה לאחרים היא בעצם נתינה עצמית

עכשיו זה מדעי - לתת זה נחשב לקבל

כבר דיברנו בעבר על כך שכל הסבל האנושי נובע ממחשבות על העבר ועל העתיד, פחדים, תקוות, דמיונות ובעצם רוב המחשבות נובעות מכך שאנחנו שקועים בעצמינו ועלינו בלבד. על האני ושוב האני שלנו כל הזמן.

לכולנו יש תקופות קשות בחיים, תקופות יותר קלות, תקופות פחות, אך בתוך ליבנו נטועה תקוה שיבואו לעזור לנו ונצא מכל הבעיות שלנו - אך זו היא טעות. אנשים לא יודעים שאם הם יעזרו לאחרים הם יוכלו לצאת מכל הבעיות שלהם.

אנחנו כל הזמן חושבים הוא פגע בי, הוא עשה לי, מה יהיה איתי? איך אני אסתדר? כל המחשבות סובבות סביב האני שלי. כאשר אנחנו יוצאים מהקופסא ששמה אני ואנחנו מתחילים לתת לאחרים הסבל יורד, כי אנחנו יוצאים מהאני שלנו.

כשאתה נותן ועוזר לאדם אחר אתה יוצא מתוך נקודת הנחה שנתת משהו שלך לאחר. אך האמת היא הפוכה אתה נותן רק בשבילך. כאשר אתה נותן, עוזר, מעודד אנשים אחרים, חוץ מהיציאה מהקופסא של האני שלך - הנפש שלך מתחזקת. כשאתה משפיע כאשר אתה נותן אתה מרגיש חזק.

יותר נכון שמותר ואף צריך לבקש עזרה מאחרים במקרה הצורך, אך כאשר אתה מעודד לדוגמא אדם אחר זה נכנס לך הכי חזק לעצמות. ידוע שאומרים שהדרך הכי טובה לזכור חומר לימודי זה לחזור ולהעביר את החומר הנלמד לאנשים אחרים. זה מטמיע את הלימוד. כך כשאתה עוזר לאחרים כגון בעידוד וכו', הדיבורים החיוביים שאתה אומר לאחרים דבר ראשון מתחזקים אצלך.

שימו לב לאנשים המהווים דוגמא: שמחה הולצברג יהודי ניצול שואה שמספר שמה שהחזיק אותו בחיים זה העזרה לאחר. וכמוהו יש עוד אין ספור אנשים שעברו קשיים בחייהם והם מספרים שמה שהציל את חייהם זה העזרה לאחר.

הנושא נחקר אינספור פעמים גם במדע.
אני מוסיף לעיונכם רשימת מחקרים שנערכו סביב העולם בנושא:
1. סטיבן ג' פוסט (Stephen G. Post), סופר ופרופ' לרפואה מונעת באוניברסיטת סטוני ברוק (Stony Brook University) מדווח ע"פ מחקרים שביצע שאנשים שחלו במחלות כרוניות כגון טרשת נפוצה או סוכרת נעזרו רבות ע"י נתינה מעצמם לאחרים.
2. במחקר שנעשה בשנת 2003 ע"י סטפני בראון (Stephanie Brown ) מאוניברסיטת מישיגן נמצא שזוגות אשר עזרו לבני זוג בעת מחלה היו בריאים יותר עצמם מאשר אלו שחיו לבד ולא נצטרכו לעזור לאחרים.
3. בשנת 2006 נעשה מחקר ע"י ד"ר רחל פיפארי (Rachel Piferi ) מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס (Johns Hopkins University) וממצאי המחקר הראו כי לחץ הדם של אנשים שעזרו לאנשים אחרים מאוזן יותר.
4. במחקר שנעשה ב1999 ע"י ד"ר דאג אומן (Doug Oman PhD) מאוניברסיטת קליפורניה/ברקלי נמצא שאנשים קשישים שמתנדבים ב 2 ארגונים או יותר בתקופה של כ 5 שנים דיווחו על ירידה של 44% ברצון שלהם למות, מאשר חבריהם שלא התנדבו בכלל. בנוסף, הם גם דיווחו בתקופה זו על רצון שהתעורר בהם להתחיל לשנות הרגלי חיים כמו פעילות גופנית, לאכול נכון ולהפסיק לעשן.
זאת כדי שיוכלו להמשיך לחיות ולעזור יותר לאנשים אחרים.
5. מחקר שנעשה ב2008 בבית הספר לעסקים בהרווארד, ע"י פרופ' מייקל נורטון (Michael Norton) נמצא כי אדם שנותן כסף לאחרים בכדי לתמוך בהם כלכלית מאושר יותר מאדם נתמך או אדם לא תומך.
6. בסקר שנערך ב 2010 הנקרא "תעשה טוב תחייה טוב" נבדקו 4,500 אמריקאים מבוגרים ש 41% מהם מתנדבים בהיקף פעילות של כ 100 שעות שנתיות. מאותם 41% מתנדבים נמצא כי 68% מהם דיווחו על בריאות פיזית טובה יותר. 89% מהם דיווחו שהם שיפרו את הרווחה הכללית בחייהם ו73% דיווחו שרמות המתח והלחץ בחייהם ירדו באופן משמעותי.

כל המחקרים הללו נעשו ע"י פרופסורים, דוקטורים, חוקרים ואנשים מדע אחרים, ובכולם נבדקו גם אנשים שקיבלו עזרה מאחרים. בבדיקה נמצא כי הנותנים הרגישו הרבה יותר טוב ונעים המקבלים. ואם אלה התוצאות של המחקרים - למה שבאמת לא נרצה לתת בלי סוף.

כשאנו נותנים מעצמנו משהו לאחר, מתעוררת בנו תחושה טובה של שיתוף פעולה עם העולם. אנחנו מרגישים טוב יותר. מרגישים סיפוק מרגישים חיות ושמחה. תנו לאחרים לטובתכם האישית!

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך.
לתגובות הארות והערות [email protected]:
נתינה לאחרים נתינה עצמית ריפוי הנפש מרדכי רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד