ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

אירועי השבת: בלגיה עצרה את 'המחבל בלבן'

עוד השבת: מתיחות בין איטליה ומצרים, ופשיטה על המשרדים שמהם דלפו מסמכי פנמה הסנסציוניים

המחבל מוחמד אבריני
המחבל מוחמד אבריני

• גורמים בבלגיה מסרו כי אדם נוסף נעצר במהלך פשיטה אתמול, בחשד למעורבות במתקפת הטרור בבריסל בה נהרגו 32 בני אדם. בפשיטה נעצרו חמישה נוספים, בהם מוחמד אבריני, אחד המחבלים בפיגוע שלא פוצץ את עצמו, והמבוקש זה חודשים ברחבי אירופה בשל מעורבותו במתקפת הטרור בפריז בנובמבר.

מוחמד אבריני הודה בחקירתו מול גורמי הביטחון הבלגיים כי הוא "הגבר בלבן" שתועד במצלמות האבטחה עם שני המחבלים המתאבדים בפיגוע בנמל התעופה שבבריסל, ונמלט מהמקום לפני שהתפוצץ. כך אמר התובע הפדרלי הבלגי.


המחבל מוחמד אבריני לאחר הפיגוע וטרם מעצרו

נגד אבריני ושלושה חשודים נוספים הוגשו היום כתבי אישום בגין מעורבות במתקפת הטרור בבירת בלגיה. אבריני מואשם בין השאר בחברות בארגון טרור, אם כי הפרקליטות טענה כי עדיין לא ברור האם לקח חלק בפיגוע שאירע בנמל התעופה שבבריסל. חשוד נוסף בשם אוסמה ק. נכח בתחנת המטרו בזמן מתקפת הטרור שאירעה במקום.

כוחות משטרה וצלפים ערכו פשיטה בבניין מגורים בשכונת אטרבק במרכז בריסל. דיירי הבניין פונו והאזור נסגר. לאחר כחצי שעה הכוחות עזבו את המקום ללא שבוצעו מעצרים.

• לפחות 18 חיילים נהרגו ו-52 נוספים נפצעו בקרבות עם חמושים איסלמיסטים מארגון "אבו-סייף" בדרום הפיליפינים. כך מסרו גורמים בצבא המדינה. זהו מספר ההרוגים הגדול ביותר השנה בדרום המדינה, השקוע בקרבות בין הצבא לבין מוסלמים קיצוניים ומורדים מרקסיסטים.

• שגרירות ארצות הברית בטורקיה הפיצה אזהרה לאזרחיה במדינה מ"איום ממשי" של מתקפות טרור בערים איסטנבול ואנטליה. באזהרה נכתב שהאיום מתמקד במוקדי תיירות, בכיכרות הציבוריות ובטיילות. במקביל, חודדה אזהרת המסע הישראלית לטורקיה, "עולים סיכונים מידיים למימוש פיגועים במדינה - האיום תקף לכל מוקדי התיירות בטורקיה".

• איטליה החזירה את שגרירה במצרים להתייעצות על רקע רצח הסטודנט האיטלקי ג'וליו רג'ני (28) לפני כחודשיים. משרד החוץ האיטלקי הודיע שהחזיר את השגריר כחלק מהמאמץ "לגלות את האמת על הרצח הברברי".

• לפחות 20 בני אדם נהרגו באוטובוס שהתדרדר לנהר באזור העיר קוסקו שבפרו. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. בתאונה אחרת, 245 בני אדם נפצעו, בהם חמישה באורח קשה, בהתנגשות חזיתית בין שתי רכבות בקוסטה ריקה. נשיא חברת הרכבות במדינה, גיירמו סנטנה, אמר לתקשורת המקומית כי ככל הנראה מדובר בטעות אנוש.

• משמר החופים היווני מסר כי חמישה מהגרים טבעו למוות במזרח הים האגאי באזור האי סאמוס. נמסר כי המהגרים, ארבע נשים וילד, טבעו לאחר שסירת גומי קטנה שבה נסעו התהפכה. חמישה מהגרים ניצלו מהתקרית.

• צפון קוריאה טענה שערכה ניסוי מוצלח במנוע של טיל בליסטי בין יבשתי. כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית של פיונגיאנג.

• חברת SpaceX שיגרה לחלל טיל פלקון בלתי מאויש במשימת אספקה לתחנת החלל הבינלאומית, והנחיתה אותו על דוברה רובוטית בים על מנת לעשות בו שימוש חוזר.

• הרשויות באל סלבדור פשטו על משרדיה המקומיים של חברת עורכי הדין מוסאק-פונסקה, שממנה הודלפו "מסמכי פנמה". כך מסר משרד התובע הכללי במדינה.

• משטר אסד שחרר אזרח אמריקני שהיה עצור בכלא הסורי משנת 2012. קווין פטריק דאוס, צלם פרילאנס בן 33 מסאן דייגו, שוחרר לאחר חודשים רבים של משא ומתן. דאוס נעצר לאחר שנכנס באופן לא חוקי למדינה.

אירועי השבת בישראל:
בעקבות הערכת מצב שהתקיימה, המטה ללוחמה בטרור שבים ומחדדים את רמת האיום הגבוהה בתורכיה; בתוך כך עולים סיכונים מיידים למימוש פיגועים במדינה ומחדדים כי האיום תקף לכל מוקדי התיירות בתורכיה. המטה ללוט״ר מבקש מאזרחי ישראל להישמע לאזהרה ולהימנע בתוקף מיציאה לתורכיה. במקביל התיירים הישראלים השוהים כעת בתורכיה מתבקשים להימנע מהגעה לאתרי תיירות הומי אדם, להישמע להוראות גורמי הביטחון המקומיים ולתקשורת ולצאת משם בהקדם האפשרי. נזכיר שרמת האיום של אזהרת המסע הינה רמה 2 (איום קונקרטי גבוה) והמלצה להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה לצאת בהקדם האפשרי.

לביה"ח הלל יפה פונה צעיר כבן 18 מגסר א זרקא לאחר שנפצע קל מדקירה. זהות החשוד (18) ידועה, הרקע ככל הנראה סכסוך אישי. המשטרה פתחה בחקירה.

בליל שבת התקבל במשטרת ישראל דיווח על אירוע ירי בטייבה. פצוע פונה לביה״ח מאיר לקבלת טיפול רפואי במצב אנוש שם נקבע מותו. נפתחה חקירה בחשד לרצח.

בבוקר שבת במוקד 100 התקבלה קריאה לעזרה מגבר שסיפר כי הוא אחרי "מסיבת טבע" באזור ראש העין, אינו מוצא את מיקומו וחש כי הוא בסכנה. שוטרים פתחו בסריקות נרחבות ואיתרו אותו בתוך סבך בין מצוקי מחצבות ראש העין. הצעיר כשהוא פצוע קלות.

בבוקר שבת בסביבות 10:20 התקבל דיווח ביומן המבצעים של כב״ה על אדם שנפל ממצוק בגובה 30 מטרים בהר חרט. אל מקום האירוע הוקפצה היחידה לחילוצים מיוחדים מתחנה אזורית בית שמש. לוחמי היל"מ בפיקודו של מפקד היחידה להב יוסי אסרף ביצעו סריקות באזור שבסיומם איתרו גבר מוטל על הקרקע ללא רוח חיים. לוחמי יחידת החילוץ של כב"ה ויחידת החילוץ עציון שאף היא הוקפצה אל המקום חילצו את ההרוג מהשטח להמשך טיפול זק"א.

בצהרי שבת התקבל דיווח על אופנוע ים שהתהפך בחוף דלילה, אשקלון, והופעלו אותות מצוקה. יחידת השיטור הימי של משטרת ישראל הוקפצה למקום וחילצה בשלום לחוף שני רוכבים ואת האופנוע. ההתהפכות של הכלי הימי אירעה ככל הנראה בעקבות תקלה מכאנית.

בליל שבת שני ילדים בני 8 ו-10 שרכבו על אופנים ברחוב אחד העם בטבריה התנגשו ברכב פרטי ונפגעו במצב קשה. הילדים פונו במסוק לבית החולים רמב"ם. בוחני התנועה פתחו בחקירת התאונה.

בליל שבת סמוך ל-03:00 בסכנין, הוצת בית עסק לחומרי בנין. שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום אספו ממצאים בזירה ופתחו בחקירה שבמסגרתה נעצר חשוד תושב עכו כבן 28, הערב הוא יובא להארכת מעצרו.

יחל״צ מגילות פינתה היום כ-160 מטיילים מנחל דרגה ועוד כ-50 מנחל קומראן בעקבות התראת שטפונות בזק. כ-40 מתנדבים השתתפו בפינוי, הנחשב לגדול עד היום. במקביל פעלו מתנדבי היחידה לחילוץ ופינוי משפחה שהתהפכה עם ג׳יפ ברמת מדבר בנחל קידר ובחשד למטייל עם אירוע לבבי בנחל מכוך.

בשעה 12:01 נמסר למד"א מרחב ירקון על פעוטה שנפגעה מחפץ כבד שנפל (ככל הנראה טלוויזיה) בבית ברעננה. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח מאיר פעוטה כבת 3 במצב קשה עם חבלת ראש תוך כדי פעולות החייאה שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.
בלגיה מחבל בלבן מתיחות איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד