כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עוד סלב מתקרב לדת: אסף אמדורסקי לומד גמרא

על פי ראיון ב'7 לילות' הסלבריטאי הנודע משתדל לשמור שבת, עושה קידוש ומתקרב אט אט למקורות

אסף אמדורסקי. צילום: הדר ג׳וזפין אמדורסקי
אסף אמדורסקי. צילום: הדר ג׳וזפין אמדורסקי

האם הזמר אסף אמדורסקי מתקרב לדת? על פי הראיון שהעניק למוסף "7 לילות" של ידיעות אחרונות בסוף השבוע האחרון, ייתכן מאד שהתשובה על כך - חיובית.

אמדורסקי מעיד על עצמו כי הוא עובר תהליך, אותו הוא מסרב להגדיר כ'התחזקות', אולם, הוא אינו עובד בשבת, אינו מופיע בסופי השבוע, מקדש על יין, ובשאר השבוע אף לומד גמרא בחברותא עם מתחזק אחר - אביתר בנאי.

בראיון אמר אמדורסקי כי "אני שייך לעם היהודי, לעם ישראל. זמרים נוצרים לא מתביישים להביא את הכומר לחתונה. למה שאני אתבייש להביא רב? אני רוכש כבוד נוסף לאדם שמחבק את המקורות שלו".

"ההורים שלי אמנם למדו בחינוך הדתי, אולם אבי מעולם לא לקח אותי לבית הכנסת. מעולם לא ראיתי אותו עורך קידוש. החלל הזה נכפה עלי ואני מורד בגזירה הזו: כבר בימי חמישי אני חושב על השבת. אני חייב להצטייד בחלה, ויהיה לי יין כשר בבית שאוכל לברך עליו - מה שלא ראיתי מעולם את אבי עושה. אני מגביה כוס, מברך על היין והחלה ושומט כל מלאכה".

אמדורסקי מעיד כי הוא אף לומד חומש וגמרא: "לפני כמה שנים נולד לי העניין ללמוד משהו. סיפרתי לחבר שחזר בתשובה לפני כמה שנים, אמרתי אולי אלמד צרפתית, אולי תורה. הוא אמר - אם תרצה ללמוד תורה, אני אתנפל על זה כמו פנתר. במשך תקופה נפגשנו אחת לשבוע ולמדנו את הפרשה".

האם מדובר בתהליך של חזרה בתשובה? הזמר הפופולארי מסרב להתחייב. "הדברים האלה לא קורים בין לילה. אני כבר כמה שנים במקום הזה. אני לא יודע איפה אהיה מחר. אני נראה לך דוס במיוחד? למה זו צריכה להיות החרדה שלך מה אני בחרתי ללמוד? בחודשיים האחרונים אני לומד גמרא. מה זה עניינך? זה ענייני!"

ואיך מגיבה הסביבה החילונית לתהליך הזה? אמדורסקי, עושה רושם, מפתח עור של פיל. "אני הרבה יותר איתן מול הביקורות. ישראל 2016 היא חרדה. כל אחד חרד ממשהו. החרדים חרדים מהקונסרבטיבים. ההגמוניה של הרבנות מאויימת מהבד"ץ, שחרד מהכשרות של ויז'ניץ (אין כזו ק.ה.צ.). סליחה, אני לא רוצה, חשוב לי לא לאיים. אני לא רוצה להרגיש מאויים מזה שאני רוצה לשמור שבת. לא רוצה להרגיש מאויים מעצם זה שאני יהודי".
אסף אמדורסקי בידור חברותא לימוד התחזקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד