י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ניו יורק: בית המשפט הכריע כי רוצחו של שטארק כשיר לעמוד לדין

הפרשייה שמטלטלת את יהדות ניו יורק: שנתיים לאחר שהנגיד ר' מנחם שטארק הי"ד נחטף ונרצח, קבע בית המשפט כי קנדל פליקס, שהיה שותף לחטיפה - כשיר לעמוד לדין • המשטרה טרם הצליחה ללכוד את שני החוטפים הנוספים

ניו יורק: בית המשפט הכריע כי רוצחו של שטארק כשיר לעמוד לדין

שופט בית משפט העליון בניו יורק קבע כי קנדל פליקס, שהואשם ברצח הנגיד ר' מנחם שטארק לפני שנתיים, כשיר לעמוד לדין ומשפטו יחל ב-6 ליוני.

שנתיים חלפו מאז הרצח האכזרי של הנגיד תושב ויליאמסבורג, ר' מנחם שטארק, שנחטף ונרצח, ויממה לאחר מכן נמצאה גופתו כשהיא כפותה וחרוכה בתוך פח אשפה באזור לונג איילנד. הרצח המחריד זעזע את הקהילה החרדית ואת חסידות סאטמר, מאחר ושטארק היה ידוע כנגיד ובעל חסד התורם מהונו לצדקה.

ראשי חסידות סאטמר דרשו מהמשטרה ללכוד את הרוצחים ולהעמידם לדין. והמשטרה מצידה הקדישה לחקירה את טובי החוקרים, שהצליחו להביא למעצרו של הצעיר שהסיע את הרוצחים ואת ר' מנחם שטארק. מדובר בקנדל פליקס, בן 26, שעבד כפועל בנייה בפרויקט בניהולו של קבלן שעמד בקשרי עבודה עם שטארק.

החוקרים טענו אז כי, פליקס קשר את עצמו למעשה הנורא והודה כי שימש כנהג ברכב הדודג' הכסוף ששימש את הרוצחים. פליקס טען כי היו לו שני שותפים נוספים, וכי לא התכוונו לרצוח את שטארק אלא לשדוד אותו, אולם לאחר שגילה התנגדות ונאבק עימם רצחו אותו והשליכו את גופתו אל פח האשפה בלונג איילנד.

אלא שמעצרו של פליקס לא סיפק את משפחתו של ר' מנחם שטארק, ואחיו פנה למשטרה ודרש מהם לעצור גם את יתר השותפים לרצח. פליקס אף סיפק למשטרה שני שמות של חשודים וטען כי אדם בשם "ארסקין" פנה אליו וסיפר לו כי שטארק חייב לו כסף, וכי הוא רוצה להפחיד אותו, וביקש מפליקס לעזור לו להפחיד את שטארק, ובתמורה הבטיח לו אחוזים מהכסף ששטארק חייב לו, פליקס אף הזכיר שם של אדם נוסף שהיה מעורב - "ארווין". למרבה האכזבה, שנתיים חלפו מאז הרצח והמשטרה משום מה לא הצליחה לעצור את שני השותפים.

במהלך השנתיים הללו נטען כי קנדל פליקס אינו כשיר לעמוד לדין, ראשי החסידות הפעילו לחץ על המשטרה, וביום חמישי האחרון הופיע קנדל בשיחת וידיאו בפני שופט בית משפט העליון בברוקלין, שקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין.

מקור בחסידות סאטמר בויליאמסבורג אומר ל'בחדרי חרדים': "הרצח הזה הוא התעלומה הגדולה ביותר שהייתה אי פעם, יש כאן גורמים בתוך החסידות מהאנשים שהיו קרובים לר' מנחם שטארק, שיש להם מידע על הרוצחים הפוטנציאליים, והם עושים הכל כדי לסיים את הפרשיה, ולהטיל הכל על הנהג של הלימוזינה, כדי שהמשטרה לא תגיע למי שבאמת שלח את הרוצחים".

לדבריו, "לא יתכן שהמשטרה לא הצליחה במשך שנתיים של חקירה, להוציא מהנהג מידע על שמות יתר האנשים שהיו ברכב ושחטפו את שטארק, או לחילופין שיגיד מי שכר אותו, מי נתן לו את הרכב לאותו לילה, שכן הרכב שבו נחטף שטארק היה שייך לאיש עסקים שהיה בעבר בקשר עם שטארק, יש כאן מישהו שמנסה להשתיק את הפרשייה ולסיים אותה כמה שיותר מהר", הוא מסכם.
שטארק העמדה לדין רצח יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד